- 2414. IZLET - 6. dan - sobota, 20. 07. 2019 - "Po poteh svetega papeža Janeza Pavla II"

- 20. 07. 2019 -

6. dan: "Po poteh svetega papeža Janeza Pavla II"

PL: Częstochowa - Jasna Góra - Praszka Kalwaria: Sanktuarium Narodzenia Najświętszej Maryi Panny Kalwaryjskiej - Domaszowice - Namysłów - Wrocław - Środa Śląska (227 km)

ŠESTI DAN, sobota 20. 7. 2019
Ko sva se zjutraj uredila, sva se ob 7:27 odpravila na zajtrk – zanimiv zajtrk – jajčka so z vsebino, ki so jo izbral zmešali kar pred teboj. Tudi papiga se je že zbudila, sicer naju je kar prestrašeno nemo opazovala. Do 9:03 pa sva vse spakirala in iz parkirišča odšla vzvratno seveda, saj je bilo še vedno ozko. Ob 9:12 se že peljeva. In sicer najprej nazaj do ogromne cerkve – stolnico Svete Družine, kamor prideva ob 9:14, cerkev je bila v temeljiti prenovi. Ob 9:22 pa sva že pred cerkvijo sv. Sigmunda. Od tu pa ob 9:28 nadaljujeva čez krožišče naravnost po Aleji najsvetejše device Marije in ob 9:39 prideva na manjše brezplačno parkirišče za domačine na
JASNA GÓRA – Poljsko narodno svetišče s črno Marijo in pavlinski samostan. Na glavnem, dvorišču, velikem, kot če bi v Slovenijo prišel papež, se je pričela zbirata množica romarjev. Najprej se ustaviva v TICu, kjer nama povedo, da je tako običajno. Potem si najprej ogledava kapelo Svetega križa in baziliko Marijinega rojstva, v kapeli pri Črni Mariji pa je ravno bila sveta maša. Zato si ogledava še zgornji del cerkve, ter del muzeja. Po končani sveti maši ob 10:30 pa se vrneva k Mariji, najprej čakava v dolgi vrsti, okoli Marije pa je potrebno 10 min hoditi po kolenih, za kaj več pa tako ali tako ni priložnosti, saj je cerkev nabito polna vernikov, in vse klopi in vsi prostorčki so bili zasedeni. Nadaljujeva še v drug muzej, se sprehodiva po obzidju, si kupiva spominke za 5 PLN (1,18 EUR) in 8 PLN (1,88 EUR), še čas za WC in malo čez poldne se vrneva do avta.
Ob tej priložnosti sprejmeva tudi odločitev, da najino začrtano pot skrajšava. Saj je bil to že šesti dan, in če bi šla po najinem planu, bi porabila vsaj še en mesec – nov plan – po najbližji poti v Wrocław (izpuščava: Łódź, Łowicz ter še 16 krajev, ter tri naravne rezervate, ki sva jih imela v načrtu). Smer cesta S8. Ob 12:14 se že peljeva po cesti 43 čez Kłobuck, Waleńczow, Krzepice, ko zagledava smerokaz za eno kalvarijo. Nadaljujeva levo na cesto 42 čez Rudniki in Strojec ter prispeva v Praska, slediva smerokazom in 13:15 prispeva v
KALWARIA PRASZKOWSKA: SANKTUARIUM NARODZENIA NAJŚWIĘTSZEJ MARYI PANNY KALWARYJSKIEJ, kjer naju pričaka polno cerkva, kapelic … Najprej si ogledava obe cerkvi, potem pa se sprehodiva ob kapelicah ter na Kalvarijo. Ob 13:55 nadaljujeva nazaj čez Prazsko, in počasi je bilo potrebno iskati kaj za pot zob. Nadaljujeva po cesti 42 čez Gorzów Śląski, Kluczbork, Wołczyn, in ob 14:48 prispeva pred restavracijo v DOMASZOWICE – nisva imela sreče, ravno si imeli pogrebščino / ali poroko, in je bila v celoti zasedena. Potem pa ob 15:01 prispeva v večji kraj NAMYSŁÓW, kjer si ob 15:22 naročiva hrano – tokrat dve pizzi. Druge možnosti ni bilo, jesti pa sva morala. 1x nov v casablance, 17,5 PLN in 1x Salamandra 25 PLN, ter pijačo 1x sprite 5 PLN = 47,5 PLN (11,8 EUR). Sicer nista bila najboljši, zato sva vsaj pol pustila, ostanke sva dobila za seboj v škatli. Ven sem vzel Ikeo vrečo in vanjo dal škatlo – še sreča, saj: Ob 15:54 sva nadaljevala z ogledom zanimivega kraja. Ogledala sva si tudi cerkev sv. Petra in Pavla – in sicer v njej se je ravno začel poročni obred, kako bi zgledalo, če bi na poroko – vsi v pričakovanju – midva pa bi prišla v cerkev s pizzo v škatli?. Pred cerkvijo poročni avto, voznik nama je začel navdušeno razlagati: moč motorja, konji … potem, ko je ugotovil, da poljsko ne razumeva (sicer sva vse razumela) se nama je opravičil, in povedal, da si pač eni to lahko privoščijo. Še mimo mestnih vrat, in ob 16:12 že nadaljujeva v Bierutów, ter čez Oleśnica po državni cesti S8 prispeva v WROCŁAW. Ob 17:35 parkirava v parkirni hiši, potem pa po ljubkem mestecu. V center prideva po Ruski ulici. Čez glavni trg do cerkev sv. Marije Magdalene (cerkev ni več katoliška). Potem pa čez reko Odro in otoček v drugi del mesta v stolnico sv. Janeza Krstnika, še ogled kapele in nazaj na otoček do Marijine cerkve, in cerkve sv. Cirila in Metoda ter čez do Univerzitetne cerkve sv. Jakoba. Za konec pa se ustaviva še v cerkvi sv. Elizabete Ogrske. Ob 19:25 se vrneva nazaj v parkirno hišo, kjer plačava 15 PLN (3,53 EUR), potem pa ob 19:42 nadaljujeva po cesti 94 v smeri Legnica. Pozno je že bilo, in potrebno si je bilo najti prenočišče. Ob 20:26 prispeva v ljubek kraj ŚRODA ŚLĄSKA pred hotel Centrum, imajo prosto sobo, a pravi, da ima opravek in da je za počakat 20 min. Med tem parkiram na hotelskem parkirišču – notranjem dvorišču, potem pa se sprehodiva do cerkve sv. Andreja in malo po kraju. Potem prideva ob 20:44 nazaj na recepcijo, kjer pravi, da morava sobo najprej videti. No bila je delovna soba – za osebje – bolj socialna soba – a je služila svojemu namenu – to je počitku, dobila sva jo s popustom, plačala sva z gotovino 130 PLN (30,58 EUR) za oba. Po pregledu kje sva bila in kaj sva videla, sva se ob 22:29 odpravila k počitku. Za nama je bil spet en lep a naporen dan. (Š 160744 km) in 227 prevoženih km.

CZĘSTOCHOWA - najin Hotel Wenecki

še v pripravi

priprava zajtrka za vsakega gosta posebej

in papiga, ki zna tudi mjavkati

vzvratno iz parkirišča (sva imela avto na drugem parkirnem mestu, poleg pande levo)

končo na "cesti"

CZĘSTOCHOWA - stolnica SVETE DRUŽINE

CZĘSTOCHOWA - cerkev sv. Sigmunda

pogled na Jasno Goro

panoramska vožnja čez CZĘSTOCHOWO

Poljsko narodno svetišče - JASNA GÓRA s črno Marijo

zbiranje romarjec v parku pred cerkvijo

črna Marija - mozaik narejen iz fotografij

po obzidju nad baziliko

sveta maša na dvorišču

in zapuščava Jasno Goro

KALWARIA PRASZKOWSKA - SANKTUARIUM NARODZENIA NAJŚWIĘTSZEJ MARYI PANNY KALWARYJSKIEJ

sprehod na Kalvarijo

čez Praszko

DOMASZOWICE

in nadaljujeva

NAMYSŁÓW

najino kosilo

NAMYSŁÓW - ogled cerkve sv. Petra in Pavla

pričetek poroke

poročni avto - tako drag, da ga tudi okrasili niso

še mestna vrata

in nadaljujeva

panoramska vožnja čez WROCŁAW

in že ga raziskujeva

čez mestni trg

cerkev Marije Magdalene

čez reko Odro na otoček

in na drugo stran do stolnice sv. Janeza Krstnika

ogled cerkve, pred katero sta prej bila ženin in nevesta

Marijina cerkev

cerkev sv. Cirila in Metoda

cerkev sv. Jakoba

cerkev sv. Elizabete Ogrske

nazaj do avta in nadaljujeva z vožnjo

ŚRODA ŚLĄSKA

Mestna hiša

salezijanski center in cerkev sv. Andreja

najin hotel

in najina soba

Potem pa k počitku.

VSI STROŠKI ŠESTEGA DNE:

JASNA GÓRA

spominki 5 PLN (1,18 EUR)
spominki 8 PLN (1,88 EUR)

NAMYSŁÓW

Kosilo za dva 47,5 PLN (11,8 EUR)
1x nov v casablance 17,5 PLN
1x Salamandra 25 PLN
1x sprite 5 PLN

WROCŁAW
parkiranje 15 PLN (3,53 EUR)

ŚRODA ŚLĄSKA
Hotel Centrum – nočitev z zajtrkom
130 PLN (30,58 EUR)

--------------------------
Vsi stroški za oba skupaj šesti dan
205,5 PLN (48,97 EUR)

Povezava na 7. dan, 21. 7. 2019

2 udeleženca tega izleta - POČITNIC: Mirko (Sony DSC HX-400V, 50x optični zoom, 4x digitalni zoom), Lucija (Sony DSC HX-90B, 30x optični zoom, 4x digitalni zoom)