- 2414. IZLET - 3. dan - sreda, 17. 07. 2019 - "Po poteh svetega papeža Janeza Pavla II"

- 17. 07. 2019 -

3. dan: "Po poteh svetega papeža Janeza Pavla II"

PL: Pszczyna - Ošwienčim - Wadowice - Kalwaria Zebrzydowska (114 km)

TRETJI DAN, sreda 17. 7. 2019
Ko se zbudiva in urediva se ob 7:19 odpraviva na zajtrk, do 8:00 spakirava, ob 8:05 plačava prenočišče z zajtrkom v hotelu Piano Nobile. Zaračunati nama hočejo kar 290 PLN – toliko je cena za luksuzno sobo, ki sva jo imela, pa sva povedla, da je bilo včeraj rečeno 240 PLN (61,60 EUR), kolikor sva potem brez problema dobila tudi na računu. Potem pa se čez Mestni trg odpraviva še v cerkev Vseh svetih, prideva ravno med sveto mašo – med psalmom, potem počakava do obhajila, potem pa se vrneva nazaj v hotel. Ob 8:55 se odpravim na parkirišče po avto in do hotela, tokrat ga parkiram ob uličici ob hotelu in hitro vanj znosiva prtljago. Ob 9:02 pa nadaljujeva s panoramsko vožnjo čez
PSZCZYNA in najino pot nadaljujeva po cest 933 čez Brzeszcze v OŚWIĘCIM, kjer ob 9:50 parkirava (samo za 10 minut) pred Koncentracijskem taborišču Auschwitz … sem želel slikati le vhod v taborišče – sam sem ga že obiskal leta 1998, tokrat pa sva rekla, da to izpustiva. Že pred vhodom je bila zelo zelo dolga vrsta za vstopnice … pot po glavni cesti 44 nadaljujeva v smeri Krakowa, sicer tudi tokrat brez obvozov ni šlo. In krožišča – ta so na Poljskem prava umetnost, pred vsakim je tudi do 1 km dolga kolona vozil, pred krožiščem vsak avto ustavi, kot pri znaku stop, spustimo, počaka vsa vozila, ki so v krožišču, pa tudi če ga že prej zapustiko in potem zelo počasi in previdno spelje v krožišče, za vsako krožišče potrebuješ vsaj 15 minut. Pot nadaljujeva čez Przeciszów v Zator mimo na novo postavljenega zabaviščnega parka in potem desno po cesti 28 smer Wadowice čez Rudze, Graboszyse , Tomice in končno ob 11:13 prispeva v WADOWICErojstni kraj svetega papeža Janeza Pavla II. Najprej si ustaviva v TIC, kjer dobiva zemljevid, potem si ob 11:20 ogledava župnijsko cerkev Blažene Device Marije, kjer je bil sv. Papež tudi krščen, v njej pa so tudi njegove relikvije. Ob 11:43 kupiva dve vstopnici 2x35 PLN (17,5 EUR) za obisk rojstne hiše in muzeja sv. papeža Janeza Pavla II. Vmesni čas izkoristiva za ogled glavnega trga, s stavbami, ki so pomemben mozaik papeževe zgodovine, tržnico in trgovino. Ob 12:20 pa se najino angleško vodenje z vodičem Davidom po muzeju prične. Ob 13:31 zaključimo z ogledom. V naši skupini so bili še Kolumbijci, Argentinci, Kanadčani, Nizozemci, Litvijci, skratka pestra skupina. Kmalu v ulici Fatimske Matere Božje najdeva poljsko lokalno restavracijo za domačine – Pizzeria Avanti, kjer ob 13:40 naročiva kosilo, in sicer: 1x filet z kurcaka w warzywami 17 PLN in 1x filet w cieście naleśnikowym 16 PLN, skupaj 33 PLN (7,75 EUR). Ob 14:33 nadaljujeva z ogledom mestnega pokopališča, ki ima velike in visoke grobnice a je zelo natlačen, in sploh ni prostora, da bi hodil med grobovi. Vse cvetje, ki ga prodajajo in tudi na grobovih samih pa je umetno. Potem ob 14:49 prispeva do velike cerkve sv. Petra – apostola, kjer misliva da se nahajajo Rupnikovih mozaiki. No cerkev je bila res zanimiva, a do Rupnika bo trajalo še kar nekaj časa, še sprehod čez park do kapelic in kipcev svetih in blaženih Poljakov, potem pa se čez stopnišče v hrib odpraviva na drugo stran do samostana Bosonogih karmeličanov – cerkve sv. Jožefa – 15:30. Ob 15:43 se vrneva nazaj na glavni trg in se še enkrat ob 16:00 zaustaviva ob relikvijah svetega papeža Janeza Pavla II. Še nakup spominkov za 30 PLN (7,5 EUR), potem pa ob 16:15 plačava še 24 PLN (6 EUR). Nadaljujeva po cesti 52 čez Klecza Dolna in Klecza ter naprej čez Barwałd v sv. papeža rojstno božjepotno svetišče KALWARIA ZEBRZYDOWSKA – bazilika Kraljice Angelske, ki je malo dvignjena nad samim krajem. Ob 16:55 parkirava na zgornjem parkirišču in se odpraviva najprej v baziliko. Ob 17:00 pa se prične sveta maša … najprej traja nekaj časa, potem ugotoviva, da je ta pred Marijo v stranski kapeli. Ostane pri sveti maši, in celo dobiva prosta sedeža v kapeli. Oni po Poljsko, midva pa odgovarjava po Slovensko. Med mašo se spomniva tudi na našega župnika, ki jutri goduje – tudi zanj sva bila pri tej sveti maši. Po končani sveti maši se še ogledava baziliko in trg pred njo. Ker pa je bila ura 17:45, in s tempom, ki sva ga imela ne bi prišla ravno daleč (za danes je že prepozno, da bi šla npr. v Karkov) se odločiva, da si poiščeva prenočišče kar tukaj. Najprej greva pogledat v spodnje prostore, kjer nudijo prenočišča, vendar ni nikogar, gledava privat, nič … potem v najino akcijo stopita še dva zakonca Poljaka, ki pravita naj greva v recepcijo. Prideva v recepcijo – zaprto, saj je bilo ravno ob času večerje. Ob 18:30 pa končno nekdo pride. Imajo prosto, plačava 120 PLN (30 EUR) za oba, brez zajtrka, in dobiva sobo v ROMARSKI HIŠI sv. Frančiška Asiškega. Sem sva prišla kot sv. papež – kot romarja … tudi sobo je bila tako za romarja … postelji sta ločeni, zraven rjuha, pogrinjalo, obleči sva jih morala sama, tudi WIFI-ja ni bilo, pa vseeno – bila sva vesela in zadovoljna romarja, saj je soba služila svojemu namenu – počitku. Ob 19:25 sva šla v skupno jedilnico na večerjo 1x zupa 5 PLN in 1x Nalešniki z serem 9 PLN, skupaj 14 PLN (2,8 EUR) za oba, potem pa sva si še ogledali romarski kompleks, se še enkrat zaustavila pri Mariji, si ogledala vse kapele, ter se ob 20:24 odpravila k počitku. (Š 160283 km) – prevoženih 114 km.

PSZCZYNA - PIANO NOBILE - zajtrk

še v pripravi

pogled iz najine sobe - trg, mestna hiša in cerkev v ozadju

cerkev Vseh Svetih

krstni kamen, pri katerem je bil Janez Paevel II krščen

čez Wadowice

tržnica

na levi cerkev, na desni strani - rumena hiša pa paževa rojstna hiša

ogled rojstne hiše in muzeja sv. papeža Janeza Pavla II

papež, ki so ga sošolci klicali LOLEK je skrajni levi

njegova športna oprema

ogled rojstne hiše

njegove pesmi in igre

granitna kocka in pištola s katerima sta bila izvedena atenta nanj

SVETA VRATA in vse papeževe OKROŽNICE

zemlja iz držav, katere je obiskal

tudi Slovenija- Maribor ob beatifikaciji Antona Martina Slomška 1999

ogled kapele

v parku

vsi sveti in blaženi Poljaki

po stopnicah na drugo stran

SVTI JOŽEF - samostan bosonogih karmeličanov

na Poljskem imajo malo drugačne pripomočke za kropljenje

nazaj na glavnem trgu

spominski kamen - Slovenija, 1. obisk Ljubljana - Postojna - Brezje 1996, in 2. obisk Maribor 1999

še enkrat do papeža

pogled na cerkev sv. Petra v Wadowicah

večerja

zanimive slike iz rastlin

še ogled samostanskega dela in okoli cerkve

kapelica sv. Antona

kapela sv. Ane

Potem pa k počitku.

VSI STROŠKI TRETJEGA DNE:

PSZCZYNA

Nočitev z zajtrkom Piano Nobile 240 PLN (61,60 EUR)

WADOWICE
vstopnina Muzej in rojstna hiša sv. papeža Janeza Pavla II 2x35 PLN (17,5 EUR)
kosilo Pizzeria Avanti 33 PLN (7,75 EUR)
1x filet z kurcaka w warzywami 17 PLN
1x filet w cieście naleśnikowym 16 PLN
spominki 30 PLN (7,5 EUR)
parkiranje 24 PLN (6 EUR)

KALWARIA ZEBRZYDOWSKA
nočitev v ROMARSKI HIŠI sv. Frančiška Asiškega 120 PLN (30 EUR)
Večerja 14 PLN (2,8 EUR)
1x zupa 5 PLN
1x Nalešniki z serem 9 PLN

--------------------------------

VSI STROŠKI TRETJEGA DNE SKUPAJ
531 PLN (133,15 EUR)

Povezava na 4. dan, 18. 7. 2019

2 udeleženca tega izleta - POČITNIC: Mirko (Sony DSC HX-400V, 50x optični zoom, 4x digitalni zoom), Lucija (Sony DSC HX-90B, 30x optični zoom, 4x digitalni zoom)