- 2414. IZLET - 1. dan - ponedeljek, 15. 07. 2019 - "Po poteh svetega papeža Janeza Pavla II"

- 15. 07. 2019 -

1. dan: "Po poteh svetega papeža Janeza Pavla II"

SLO: Ljubljana - A - CZ: Mikulov - Olomouc - Svatý Kopeček - Šternberk - Moravský Beroun - Jakartovice (682 km)

POČITNICE 2019
Za letošnji dopust sva si zadala pokrajino gorskega zdravnika Martina Gruberja, in sicer pokrajino Wilder Kaiser v Avstriji za 5 dni. Vendar glede na visoke cene – predvsem v Avstriji, pade končna odločitev ČEŠKA in SAŠKA ŠVICA, vmes pa še Dresden, Moritzburg, nazaj pa do rojstnega kraja papeža Janeza Pavla II. V soboto, 6. 7., ko sva se vračala s sprehoda sva srečala še našega poljskega prijatelja Januša, in mu povedala o svojem planu Poljske. Medtem pa sva tudi sama pripravila podroben plan. Najprej Poljska, potem Dresden in Češka. Medtem se je tudi vreme že umirilo – nevihte po Evropi in padla je odločitev – 15. 7. greva na pot. V petek si na AMZS kupiva 10-dnevno vinjeto za Avstrijo (9,20 EUR) in 10-dnevno vinjeto za Češko (12,50 EUR), obe s pričetkom veljavnosti 15. 7. 2019, v NLB zamenjava za 100 EUR poljskih zlotov in za 100 EUR čeških kron, v Kartografiji si kupiva še zemljevid jugozahodne Poljske. Potem pa do nedelje narediva podroben načrt – na avto kartah označiva pot, kje se bova peljala, in v katerih krajih se bova ustavila.

Da ne bo pomote – na pot se odpraviva brez sodobnih pripomočkov – torej brez navigatorja in pametnega telefona – to pomeni, da vse čas spremljava smerokaze in oznake ob cesti, občasno pa pogledava tudi v avto karto – ali pa tudi preprosto vprašava. Tudi prenočišča si ne rezervirava v naprej – ampak iščeva med potjo sproti tam kjer sva in, ko je to potrebno. Torej svobodno in neodvisno raziskujeva – mogoče včasih malo tvegano, a le tako se ne prepuščava v vsesplošno poneumljenje sodobnega človeka, ki te pelje zgolj po avtocestah in ti ponudi dražja prenočišča. Tako s seboj vzameva tudi Avto karte: Marco Polo – Češka, Nemčija in Jugozahodna Poljska, vse tri v razmerju 1:300.000, knjižico, ki sva si jo pripravila že za počitnice 2014 (10-dnevna češka, izlet številka 1028: 9.–18. 7. 2014 ter še en camp zemljevid že označen iz tistega izleta) ter knjižico s kraji, kaj si bova ogledal sedaj. V nedeljo vse spakirava, ob 21:00 dobiva še e-pošto z napotki Januša, ki jih vkomponirava v najin plan. Potem pa k počitku za dolg dan. Tudi vremenska napoved je bila ugodna in že se veseliva novega dne.

PRVI DAN – Ponedeljek, 15. 7. 2019

N
a pot se odpraviva še dovolj zgodaj, ko še ni toliko prometa, predvsem tovornjakov. Začetno stanje števca 159.327 km, ura 6:21, in že sva na poti. Nadaljujeva ob Dolenjski železnici, levo na Galjevico in desno na Dolensko cesto do Rudnika, kjer se vključiva na štajersko AC A1. Prvi postanek za WC in, da preveriva gume narediva na počivališču Lopata med 7:10 in 7:15, potem pa nadaljujeva do Šentilja ob 7:56 do 8:02 – WC 2x0,50 EUR in bencin 59,58 EUR (Š: 159470 km), ob 8:04 pa na Šentilju že prečkava mejo in prispeva v AVSTRIJO. Nadaljujeva po cesti A9 mimo Gradca in potem po A2 smer Dunaj. Naslednji postanek za WC narediva ob 9:20/9:22 na bencinski črpalki ENI 2x0,50 EUR. Pot mimo Dunaja nadaljujeva po A5, in ob 11:11 se veselja – avtocesta konča. Pred nama se v daljavi prikaže mogočen grad. Ob 11:25 zapustiva Avstrijo in prispeva na ČEŠKO. Grad pa je še kar pred nama. Odločiva se, da narediva kratek počitek in si ogledava grad. Ob 11:26 prispeva v
MIKULOV, ki postane najin prvi cilj. Ob 11:30 parkirava in v parkomat vržem 10 czk, to je približno 10/25 = 0,40 EUR – časa imava do 12:15. A kaj ko mestece postane ljubko, časa pa je malo … Najprej se ustaviva v TICu, potem si ogledava cerkev, nadaljujeva do sinagoge, ki pa je žal v času kosila zaprta, nadaljujeva na grad, na drugi strani gledava na Svatý kopeček, dol mimo vrtov in nazaj v mesto. Še do grobnice Dietrichstein v kapeli sv. Ane, a kaj ko je ura že 12:10, hitro nazaj do avta. Ob 12:14 nadaljujeva po glavni cesti D52 v smeri proti Brnu, promet se počasi premika, ob 12:54 pa končno prispeva na AC D1 in slediva smeri OLOMOUC, kamor prispeva ob 13:40. Ob 13:53 parkirava v parkirni hiši Central parking v središču mesta. Najprej se sprehodiva do cerkve Marije Snežne, in Mestnega muzeja, kjer imajo zanimivo turistično atrakcijo, plezalca – lutko v velikosti človeka, ki se premika – pleza po steni in med tem spušča krike. Nadaljujeva do Mestne hiše, ki jo prenavljajo in si ob 14:15 pod njo v Cafe restavraciji Caesar privoščiva kosilo, 1x Přírodní kuřecí plátek, vařené brambory za 125 CZK in pa 1x Filírována panenská svíčková, pepřová omáčka 195 CZK s prilogo šťouchané brambory s cibulkou a slanino 45 CZK, skupaj 365 CZK, cca 14,6 EUR za oba skupaj. Ob 14:58 nadaljujeva z ogledom mesta. Najprej v TIC, potem v cerkev sv. Mavricija, do kipa Svete Trojice na Mestnem trgu, v katerem je tudi manjša kapela, čez drugi trg do cerkve Marijinega Oznanjenja, do sv. Mihaela in kapele sv. Jana, po Univerzitetni ulici nazaj in na drugo stran mesta do mogočne stolnice sv. Venčeslava. Ob 16:30 pa se vrneva nazaj do avta, kjer plačava 60 CZK (2,4 EUR), sledi panoramska vožnja čez Olomouc do barvno zanimive ortodoksne cerkve. Ob 16:40 pa nadaljujeva po Sokolovski ob Moravi mimo samostana Klášterní Hradisko, kjer pa se ne ustaviva, saj je najin naslednji cilj malo višji. Kmalu ugotoviva, da se najin cilj oddaljuje in da sva čisto na napačni cesti. Tako na cesti 446 ob prvi priložnosti obrneva, in se vrneva v Olomouc, kjer zagledava smerokaz za Šternberk, kljub obvozu prispeva na SVATÝ KOPEČEK. Ob 17:22 parkirava na parkirišču pred restavracijo u Macku, kjer za dve uri plačava 40 CZK (1,6 EUR), potem pa se peš odpraviva do mogočne bazilike posvečeni Obiskanju Device Marije. Ob 17:25 stopiva v cerkev, a kaj ko je ta vsa v odrih in v intenzivni obnovi. Kolikor se je dalo si jo ogledava, spodaj se je videl Olomouc, se sprehodiva okoli cerkve, potem pa še v restavracijo, kjer sva plačala parkiranje na WC – a je na vratih pisalo, da je odprta le do 17:00 – zaračunati pa so znali 2 ure?! Ob 17:39 tako najino pot nadaljujeva, tu zraven je bil še ZOO Olomouc, a sva bila že kar pozna in za seboj imela že precej km, tako da počasi pričela z iskanjem prenočišča. Pot nadaljujeva čez Samostiški v Dolany ter se ob 18:00 ustaviva na bencinski črpalki EUROBIT v kraju Bohuňovice, za 45,6 l bencina plačava 1500,20 CZK = 62,01 EUR. Nadaljujeva v ŠTERNBERK, kamor prispeva ob 18:12 – parkirava pred cerkvijo Marijinega Oznanjenja, in si jo najprej pogledava, ker je bil grad precej visoko, se do njega odpraviva z avtom, a je bil že zaprt, in po pričakovanju ni bil tak, kot sva ga gledala po spletu ob načrtovanju, ko tole pišem in raziskujem, kje sva se vozila, ugotavljam, da je oni mogočni grad Český Šternberk, ki pa je malo stran od Prage. Nič zato – cerkev je bila lepa, kraj pa spotoma na najini poti. Sva pa šla zraven še vprašat v pension za prenočišče, cena 160 EUR / noč za dva. Malo veliko, zato ob 18:23 nadaljujeva z vožnjo po cesti 46. Cesta po kateri peljeva je redko naseljene, le sem in tja par hišic. Kmalu se pojavi tabla za prenočišče. Z glavne ceste zavijeva na manjšo cesto in po nekaj km prispeva na slab makedam v čisto divjino do neke hiše, kjer piše, da je penzion. Tam zaradi okoliščin in tudi najine lastne varnosti raje obrneva in se vrneva nazaj na cesto 46. Ob 18:46 prispeva v ljubek kraj MORAVSKÝ BEROUN, najprej se ustaviva ob cerkvi Marijinega vnebovzetja, kjer pa so se ravno pripravljali na sveto mašo. Potem se ustaviva še na glavnem trgu, kjer pa nama v hotelu povedo, da tu ni kje prenočiti. Ob 19:02 pot nadaljujeva čez Čabová, Dvorce, Májůvka, Bílčice in Deštné, kjer končno spet zagledava smerokaz za penzion. Zavijeva levo na cesto 460 in prispeva v kraj JAKARTOVICE, kjer pa ob 20:00 tudi končno v Penzion nad stájí najdeva prenočišče za 1. dan. (Š: 160009 km - 682 prevoženih km). Ob 20:01 plačava prenočišče, in sicer 1090 CZK = 42,77 EUR (nočitev z zajtrkom za dve osebi). Ko razpakirava se ob 20:17 odpraviva še na večerjo: 1x Domáci Vývar 36 CZK, 1x Pařížské brambory 35 CZK, 1x Váleček vepřové panenky na houbovém ragú 149 CZK in za konec se sladica 1x Zmrzlinový pohár 69 CZK, skupaj 289 CZK = 11,34 EUR za oba skupaj. Ko se najeva se ob 20:55 sprehodiva še do kapelice z zdravilno vodo na vrhu posesti. Ob 21:30 se vrneva v sobo, kjer najprej pregledava, kje sva bila ta dan, izbereva nekaj slik, jih pošljeva na tablico (to sva imela s seboj – za pregled vremena in pošiljanje e-pošte vsak večer, kadar sva seveda v sobi imela tudi WIFI). Ta večer vsa e-pošto le pripravila, saj je WIFI bil le v restavraciji spodaj, ta pa je bila že zaprta. Potem pa sva se počasi odpravila k počitku. Za nama je bil lep, a dolg dan.

ŠENTILJ - na meji z AVSTRIJO

še v pripravi

na Avstrijski AC pred mejo s Češko

pogled na MIKULOV

ČEŠKA

MIKULOV - ogled mesta

cerkev sv. Venčeslava

sinagoga je bila žal zaprta

grad Mikulov

cerkev Marijie Snežne

Mestni muzej s plezalcem

MESTNI TRG

čakajoč na kosilo pod Mestno hišo

cerkev sv. Mavricija

sprehod po posestvu

tudi bazen sva imela

srna pred kapelico

v kapelico vodijo odtisi podplat

nazaj do penziončka

1x Přírodní kuřecí plátek, vařené brambory za 125 CZK
1x Filírována panenská svíčková, pepřová omáčka 195 CZK
1x šťouchané brambory s cibulkou a slanino 45 CZK
parkiranje 60 CZK (2,4 EUR)

SVATÝ KOPEČEK:
parkiranje 40 CZK (1,6 EUR),

BS EUROBIT:
bencin 1500,20 CZK = 62,01 EUR.

JAKARTOVICE - Penzion nad stájí:

nočitev z zaktrkom 1090 CZK = 42,77 EUR
večerja - skupaj 289 CZK = 11,34 EUR:
1x Domáci Vývar 36 CZK,
1x Pařížské brambory 35 CZK,
1x Váleček vepřové panenky na houbovém ragú 149 CZK
1x Zmrzlinový pohár 69 CZK
-----------------------------------------------

VSI STROŠKI skupaj za 1. dan za dve osebi (in 682 prevoženih km)
61,58 EUR + 3354, 2 CZK (135,21 EUR) = 196,79 EUR

Povezava na 2. dan, 16. 7. 2019

2 udeleženca tega izleta - POČITNIC: Mirko (Sony DSC HX-400V, 50x optični zoom, 4x digitalni zoom), Lucija (Sony DSC HX-90B, 30x optični zoom, 4x digitalni zoom)