- 28. 04. 2018 -
Sveti Gregor - Draga - Trava - Čabar - Sveta Gora - Mali Lug - Gerovo - Mrzla Vodica - Veliki Kamenjak - Trsat - Reka - Kastav - Šilentabor - Rakitnik

Opis poti: Tokrat se odločimo, da romarsko pot na Trast pot združimo z obiskom naše sestre HMP v Čabru, in res. Od doma se odpravimo ob 7:05, sicer se ustavimo še na bencinski črpalki, tako da ob 7:25 začnemo z našo vožnjo po Dolenjski cesti mimo Rudnika, Lavrice, Škofljice, ter naprej desno po kočevski magistrali čez Pijavo Gorico, mimo Turjaka, Rašce, Malih in Velikih Lašč, kjer pa zavijemo desno. Ob 7:55 čez Andol prispemo na SVETI GREGOR. Pot nadaljujemo s spustom v Sodražico in nadaljujemo v Loški Potok. Ob 8:30 se ustavimo v DRAGI, kjer se sprehodimo okoli cerkve in pokopališča. Potem pot nadaljujemo v TRAVO, kjer levo zagledamo utrdbo. Sledi spust po ovinkasti cesti v dolino in pred mostom Čebranka prestopimo Slovensko in Hrvaško mejo in že smo na trgu kralja Tomislava v ČABRU (9:00) - pri naših sestrah HMP, sledi obisk pri sestri Anici. Po prijetnem pogovoru nas sestra pelje še v cerkev sv. Antona Padovanskega, kjer je na glavnem oltarju Mencingerjeva slika. Po ogledu cerkve se skupaj spustimo na TRG - potem pa se poslovimo, mi pa si še sami malo ogoedamo Čabar, se sprehodimo do gradu Petra Zrinskega, ter se ustavimo še pri kapeli Srca Jezusovega. Ob 9:40 zapuščamo Čabar - peljemo se mimo Tropeti in Parg v smeri Prezida, potem pa na križišu zavijemo levo v smeri Reke. Nadljujemo čez Tršće, Prhci do Smrečja, potem pa kmalu zavijemo levo gor in ob 10:10 po vedno bolj strmi, ozki in slabi cesti prispemo do mogočne romarske cerkve SVETA GORA, do same cerkve vodi stopnišče s postajami križevega pota. Sprehodimo se okoli žal zaprte cerkve, si ogledamo okolico, ter imamo malico. Ob 10:40 se spustimo nazaj na glavno cesto in že prispemo v MALI LUG, kjer je rojstna hiša Petra Klepca (nekoč v starih časih je ta predel spadal pod Kočevje - tako, da je tudi "ta" Peter Klepec naš). Pot nadaljujemo in ob 10:50 smo pri cerkvi sv. Mohorja v GEROVO, pred cerkvijo naletimo na živahnega in prijaznega župnika, ki nas nagovori v slovenščini in nam razkaže cerkev, pove o zgodovini, kraju ... Ob 11:07 nadaljujemo čez Gerovski kraj, Malo Selo, Crni Lug, Vela Voda, Zelin Crnoluški, Zelin Mrzlovodički in 11:42 se zaustavimo v MRZLA VODICA, po kratkem postanku nadaljujemo čez Gornje Jelenje, Štab in že smo pri VELIKEM KAMENJAKU, s pogledmo na Jadransko morje in otoke. Še zadnji postanek na Rjeko (12:10) in že se spuščamo čez Čavlje in Orehovica ter ob 12:45 prispemo na TRSAT, do našega cilja. Najprej se ustavimo v romarski cerkvi, ki pa nas žal razočara, saj je podoba bistva - podoba Marije tako skrita, da razen če se približaš do ograje za oltarno mizo in je ne zoomiraš s fotoapratom sploh ne vidiš. In po koliko cerkvah smo, povsod je glavna podoba bolj dostopna. No karkorkoli že v cerkvi smo sami, tako, da si jo lahko natančno ogledamo, se sprehodimo še čez križni hodnik do zahvalne kapeli, potem pa se vzpnemo še po postajah križevega pota, potem pa se ob 13:35 spustimo v REKO, kjer parkiramo na parkirišču Delta. Ob 13:50 se peš sprehodimo po starem delu, si ogledamo par cerkva, katedrala pa je bila žal zaprta do 16:00. Že kar lačni in tudi utrujeni si ob 14:32 za 27 EUR privoščimo slastno in zelo ukusno kosilo, ter ob 15:27 nadaljujemo z raziskovanjem Rjeke. Ob 15:50 po plačilu 6 kn zapustimo parkirišče Delta in nadaljujemo naprej, parkiramo še ob 16:01 na parkiršču Žabica, ter si ogledamo še prej zaprto katerdralo Lurške Marije. Tu za 20 min plačamo 7 kn parkirnine in ob 16:22 zapuščamo Rjeko. Ob 16:45 prispemo na naslednji cilj - KASTAV, kjer si ogledamo ljubko majhno mestece - in imamo srečo za konec si ogledamo še cerkev, k sreči pride ena sestra po Najsvetejše za župnika, in v tistem trenutku si ogledamo cerkev. Ob 17:25 zapuščamo Kastav in že se bližamo 12 km oddaljeni Rupi in tudi Domovini. Mejo prečkamo na Jelšanah potem pa čez Koseze nadaljujemo v Ilirsko Bistrico, tu pa zavijemo desno in naprej čez Knežak prispemo v Zagorje. Ob 18:23 naredimo še postanek na ŠILENTABORJU, se sprehodimo do cerkve, in do 18:48 naužijemo lepih cvetočih dreves. Potem pa čez Pivko v RAKITNIK (19:05) ter na primorsko AC in proti domu, kamor srečno prispemo ob 19:35. Za nami pa je čudovit in zelo lep dan. Videli smo ogromno lepega in zanimivega.

ob poti

ČABAR

pri naših sestrah HMP v Čabru

ogled cerkve

spomenik in kapela na trgu

grad Petra Zrinskega

VELIKI KAMENJAK

ob poti

TRSAT

ogled cerkve - za mrežo zadaj je še kapela in na sredini je podoba Marije

Trastka Marija

čez križni hodnik

zahvalna kapela

še enkrat k Mariji

vzpon ob postajah križevega pota