- 22. 08. 2018 -
Dolenja Vas - Jelendol - Ograja - Grgelj - Dol - Dolenji Radenci - Špeharji - Dalnje Njive - Gorica -
Sinji Vrh - Sečje Selo - Vinica - Drenovec - Vinica - Preloka - Žuniči - Miliči - Adlešiči - Purga -
Podzemelj - Rosalnice - Gornja Lokvica - Suhor pri Metliki

Opis poti: Tokrat se namensko odpravimo na Ograjo nabirat velike, sočne in okusne robidnice v neokrnjeni naravi, vmes pa si še kaj novega pogledamo. Na pot se odpravimo ob 9:25 in sicer po Dolenjski cesti čez Rudnik, Lavrico, Škofljico in naprej desno po Kočevski magistrali mimo Pijave Gorice, Turjaka, Rašce, Malih ter Velikih Lašč, Ortnek, Žlibič, Ribnico do odcepa za Kočevsko Reko. Na koncu DOLENJE VASI, tik pred križiščem zagledamo levo na travniku štorklje – to je naš prvi postanek ob 10:23, potem pa pot nadaljujemo čez Rakitnico in kmalu zavijemo levo na JELENDOL. Potem kmalu za spominsko tablo za Jelendol ob cesti in na drevju zagledamo »divjo« veverico, ki nabira lešnike. Z zvoki jo pripravimo do tega, da nas pride pogledat. Pot po divjini nadaljujemo do Mlake, Primožev, Koče in kmalu prispemo v Kočevsko Reko, tu zavijemo levo čez Novi Lazi ter prispemo na Kočevsko magistralo pr Štalcerjih, kjer zavijemo desno in čez Moravo nadaljujemo naprej. Kmalu za koncem kraja na levi strani zagledamo z druge strani znak stop, tu zavijemo levo na makadamsko cesto, ki kmalu postane gozdna in nas pripelje na OGRAJO, pot naprej pa pelje v Zdihovo (sedaj zaprto območje, saj je na tem območju do Škrilja vadbišče in baza Slovenskih specialcev. Avto parkiramo kar sredi ceste, saj na tem območju ni žive duše, le robidnice. Ob 11:04 pričnemo z obiranjem robidnic, kmalu pa se na cesti pojavi bojno opremljena toyota landcruiser MMV survivor, z registracijo SV. Mogoče so prišli pogledat kaj počnemo, ali pa je bilo zgolj naključje, saj za dostop do baze uporabljajo drugo pot. Naš avto odmaknemo ob rob ceste in travnika, in toyota zapelje mimo. No v slabi uri, ko smo bili na Ograji mimo pripelje še ena podobna toyota in en civilni avto. Skratka gneča na cesti. Ena toyota pa pride tudi z druge strani. Ko končamo z obiranjem robid pot nadaljujemo nazaj do glavne ceste, ki pa jo še pred Ajblom zapustimo, zavijemo namreč levo v smeri Podstene in se čez Suhor, Podstene in Žago spustimo do reke Kolpe. Pot nadaljujemo ob reki Kolpi navzdol. Prvi postanek naredimo v GRGELJU ob 12:15, nadaljujemo čez Spodnjo Bilpo, Vrt, Laze, Hreljin do naslednjega postanka v DOLu ob 12:34. Potem pa čez Prelesje, Kot, Sodevci, Dečina, Radenci do DOLNEJIH RADENCEV, kjer zmanjka ceste. Vzpnemo se na zgornjo cesto proti Kalu ter nadaljujemo do Brega pri Sinjem Vrhu, ŠPEHARJEV do sv. Trojice, do DALNJE NJIVE in na GORICO, mimo SINJEGA VRHA, potem pa po novo asfaltirani cesti v SEČJE SELO, kjer nas tik pred krajem Vinica na cesti v senci pričaka smrdokavra. Potem pa prispemo 13:53 v VINICO, kjer se prične lov za hrano, saj je ob Kolpi bolj okrnjena možnost kje jesti. Najprej se ustavimo pri gradu v Vinici, kjer nam prijazna natakarica v ne slovenskem jeziku prijazno pove, da imajo hrano, da pričnejo s kuhanjem čez 2–3 ure, k sreči nas na bencinskem servisu uslužbenci, ki govorijo slovensko usmerijo k trem možnostim. Izberemo gostilno Laterna v sosednjem kraju DRENOVEC, kjer za skupaj za 20 EUR do sitega najemo, hrana pa je bila zelo okusna. Ob 14:54 se vrnemo v VINICO, kjer si ogledamo cerkev sv. Križa, potem pa našo pot ob Kolpi nadaljujemo naprej čez Zilje, Bakovce do sv. Trojice v PRELOKO, tu je bilo še posebej zanimivo, saj ima še vsak nagrobnik na pokopališču zapisano kakšno misel. Potem pa čez Paunoviče v ŽUNIČE do kapelice in naprej v MILIČE do pravoslavne cerkve sv. Petra in Pavla. Nadaljujemo čez Marindol, Vrhovce v ADLEŠIČE, potem pa čez PURGO do Dolenjcev, desno čez Jankoviči in Fučkovce v Dragoši, čez Griblje in Krasinec naposled prispemo do sv. Martina v PODZEMELJ ob 16:04. Potem pa ob Kolpi naprej čez Grm, Primostek in končno v Metliko, tu zavijemo desno v ROSALNICE in se ustavimo še pri Treh farah. Pot nadaljujemo čez Čurile in Svržake nazaj v Metliko, ter po glavni cesti čez Trnove do Dolenje Lokvice, kjer zavijemo levo do sv. Janeza v GORENJO LOKVICO. Spust nazaj in še zadnji postanek ob 16:58 v SUHORJU PRI METLIKI. Potem pa naprej čez Hrast, Jugorje in prelaz Vahto v Novo Mesto na AC in proti domu, kamor prispemo ob 18:15. Za nami pa je zelo lep dan, poln novih doživetij pa tudi nekaj sladkih priboljškov.