- 18. 08. 2018 -
Laze pri Borovnici - Pokojišče - Zavrh pri Borovnici - Mali Trebelnik - Končevcev boršt - Laze pri Borovnici

Opis poti: Dopoldne se čez Črno Vas in Podpeč opdravimo v Borovnico, in sicer prvi postanek naredimo v LAZAH PRI BOROVNICI, kjer domačine najprej vprašamo kjer gre peš pot čez nekdanji železniški vijadukt, ko nam razložijo, da je da v Paku, vprašamo če se pride po tej cesti na Pokojišče, pa nam pot odsvetujejo, češ da je slaba. Ko se pod progo spuščamo nazaj v Borovnico, pred seboj zagledamo vodo - veliko vode - vendar ni VSE VODA kar se SVETI - na Ljubljanskem Barju imajo nasad pokrit z merežami proti toči. Kakorkoli že pot nadaljujemo v Borovnico in čez kraj zavijemo levo v smeri Pokojišče, lepa asfaltirana, a precej strma cesta nas popelje na POKOJIŠČE, kjer se najprej zaustavimo ob cerkvi sv. Štefana, potem pa nadaljujemo nad cerkvijo do razgledne točke (vsaj včasih je bila), ko pridemo na vrh je vse zaraščeno, zato se odločimo, da gremo razgled iskat na sosednji hrib, ki je videti precej gol. Pot nadaljujemo čez Pokojišče v smeri Vrhnike po makedamski cesti in kmalu na desni strani zagledamo strmo pot navzgor. Avto parkiramo malo za potjo ter se peš odpravimo po strmi stezi na Zavrh. Cesta je precej v slabem stanju, ko nekaj časa hodimo prispemo na asfaltirano cesto, to smo v Pokojišču zgrešili in kmalu prispemo na ZAVRH PRI BOROVNICI. Domačine vprašamo kje se kaj vidi - je razgled. Med hišami in pašniki nadaljujemo na vrh in še malo dlje. Prispemo na MALI TRBELNIK, oz. malo pod njega do vzletišča za padalce, in tu se odpre razgled ne celotno Ljubljansko Barje, Ljubljano, le škoda je bilo da je bilo že precej sparjeno in ni bil tako dober razgled. A vseeno - pogled je bil veličasten. Pot nadaljujemo do markacije, a ker ni bilo nič označeno se vrnemo po isti poti na Zavrh in nazaj do avta. Potem nadaljujemo v smeri Vrhnike. Žal pa je bila cesta precej slaba - luknjasta. Kmalu na desni strani zagledamo smerokaz za Borovnico 5 km, in seveda zavijemo na to cesto, ki je sicer pol ožja a vseeno boljša, le na parih mestih precej sprana. Vmes pa so čudoviti razgledi. Kmalu prispemo do križišča na boljšo cesto, kjer pa nič ne piše kam gre kaj, po občutku zavijemo desno (smer Borovnice) in nadaljujemo, kmalu prispemo do smerokaza KONČEVCEV BORŠT, kjer pa so označene le planinske peš poti, tudi tu pa je lep razgled. No kmalu potem prispemo v LAZE PRI BOROVNICI, in to po cesti, katero so nam domačini od začetka odsvetovali. Vračamo se potem po isti poti proti domu, za nami pa je lep in zanimiv dan.

Laze pri Borovnici (ni vse voda kar se sveti)