- 26. 06. 2017 -
Mangrt - Rabeljsko jezero - Mangrtski jezeri - Zelenci

Opis poti: Na pot se odpravimo ob 7:00, in sicer po gorenjski AC. Prvi postanek za WC naredimo v Radovljici ob 7:38, ko se je pred nami lepo videl Triglav - Aljažev stolp, Kredarica in Planika. AC zapustimo pred Karavankami in nadaljujemo čez Kranjsko Goro v Rateče, kjer nardimo še en postanek 8:22. Prečkamo mejo in nadaljujemo proti Trbižu, tik pred krajem zavijemo levo v smeri Predela, in kmalu smo spet v Domovini, ko se cesta prične spuščati zavijemo levo gor na najvišjo cesto v Sloveniji - Mangrtsko cesto. Po plačilu EKO takse 5 EUR se po cesti vzpnemo do parkirišča ZA SEDLOM, kjer parkiramo ob 9:20 - od tu naprej je cesta uradno zaprta za ves promet - tudi za peš, vendar jih kar veliko vozi tudi po tem delu - tudi mi smo šli po tem delu "na lastno odgovornost" peš - ta del prehodimo v pol ure, ko mimo RDEČE GLAVE - kjer se rušijo skale in kamenje na cesto prispemo na zgornje parkirišče. Potem po planinskih poteh nadajujemo proti MANGRTu, no ne čisto na vrh, saj nismo bili primerno obuti in opremljeni - le do najvišje točke, kjer je še travni del, potem pa se prično skale in sneg. Ob 10:45 se naužijemo lepot z naše najvišje točke - do vrha Mangrta nas je ločila le ena ura (2679 m), a vseeno in se vrnemo nazaj. Ob 11:46 se zaustavimo pri Koči na Mangrtskem sedlu 1906 m, kjer si privoščimo zelo dobro in že potrebno kosilo. Eno joto s klobaso, eno manjšo joto in klobaso s polento. Pa še pet kartic napišemo, in za vse skupaj plačamo 19,5 EUR. Prijazen lastnik koče nam še razloži in razkaže, kaj se kje vidi ... ob lepem vremenu pogled seže tudi do Jadranskega morja - vse do Gradeža. Ob 12:38 se pričnemo spučati na glavno cesto in potem nazaj gor do parkirišča ... Ko pridemo do avta se povzpnemo še na drugo stran dveh manjših hribčkov, kjer se Mangrt vidi še z druge strani in pogled seže prav do Gradeža. Ob 13:10 pa se vrnemo do avta, in se spustimo po cesti, ki je bila nazaj grede videti mnogo bolj široka, kot pa ko smo se po njej vzpenjali. K sreči nasproti prideta le dva motorista in en kolesar, saj se dva avtomobila na kakšnem ožjem delu ne srečata. Ob 13:38 se zaustavimo še ob RABELJSKEM JEZERU, potem pa nazaj proti Trbižu. V Fužini zavijemo levo - 14:12 - PRVO MANGRTSKO JEZERO, in 14:27 - DRUGO RABELJSKO JEZERO, Mangrt od spodaj ni tako prepoznavem, kot je bil zgoraj, potem pa čez mejo nazaj in še zadnji postanek ob 14:52 pri izviru Save dolinke - ZELENCI. Ob 15:03 se vračamo po gorenjski AC proti domu, kamor prispemo ob 16:20. Za nami pa je čudovit dan. Šele, ko prispemo čez Šentviški predor se zavemo, da je bilo doma mnogo bolj vroče od 14 do 25 stopinj kot smo jih imeli mi.

ob poti - pogled na Triglav

po planinski poti

do zgornjega parkirišča

pogled v dolino - Mangrtski jezeri

to pa je tudi naša najvišja današnja točka

še MANGRT v celoti

Koča na MANGRTSKEM SEDLU - 1906m

naše kosilo

spust na glavno cesto

vzpon še na druga dva hriba

v daljavi se res vidi morje

spust v dolino

proti Predelu

RABELJSKO JEZERO

1. MANGRTSKO JEZERO

Mangrt je bil žal za oblaki

2. MANGRTSKO JEZERO

tako pa žal za turizem skrbimo v Sloveniji - parkirišče pred Zelenci zasedajo hlodi