- 01. 01. 2017 -
Stepani - Marezige - Krkavče - Brič - Župančiči - Pomjan - Šmarje - "Škocjanski zatok" - Koper - Rakovnik

Opis poti: Na pot se odpravimo ob 8:10 ob Dolenjski železnici, desno na Peruzzijevo in na primorsko AC. Prvi postanek za WC in bencin naredimo na počivališču Kozina, potem pa AC zapustimo pri izvozu za Črni Kal. Pot si skrajšamo, tako da zavijemo desno na STEPANI, kjer je čudovit razgled na Kraški Rob in Črni Kal, spustimo se v Rižano in čez Cepke v Dekane, kjer zavijemo levo in kmalu prispemo na Svetega Antona, nadaljujemo navzgor mimo cerkve in potem desno in naravnost v MAREZIGE. Pričaka nas rožmarin in čudovit razgled. V daljavi so se videli celo Dolomiti in celotna Beneška laguna. Ker se nam je že malo mudilo čez Babiče nadaljujemo na Pomjan, v Šmarju levo in mimo Koštabone naravnost v KRKAVČE, kamor prispemo ob 10:00 - tokrat se nam je mudilo saj smo šli v Krkavče k sveti maši. Parkiramo pri izviru in se najprej odpravimo do cerkve, kjer nas pred cerkvijo odprtih rok sprejme g. Pavle. Dobimo ikebano za našo Rakovniško Marijo Pomočnico. Nadaljujemo v cerkev sv. Mihaela, najprej si ogledamo jaslice, potem pa se kmalu prične molitev rožnega venca. Ob 10:30 se prične zelo slovesna sveta maša, z orglami, pevci ... še pred pričetkom slave in med povzdigovanjem je bilo tudi slovesno zvonenje crkvenih zvonov. Še pred začetkom svete maše - med rožnim vencem smo bili priča, lepemu običaju - voščenju novega leta, starejše ženice so se objemale in si zaželele zdravja ... Po sveti maši smo se še malo zadržali v cerkvi, si ogledali jaslice, potem smo imeli s strani g. Pavleta še strokovno razlago le-teh. (še pred tem pa smo vsi dobili še dobro roko). Potem pa nas je g. Pavle povabil še na kozarček skupaj s pevci, skupaj smo zapeli ... rekli še kakšno besedo z tamkajšnjim župnikom, potem pa si še ogledali jaslice na prostem in našo pot nadaljevali. Ob 12:20 smo se ustavili pri Krkavškem kamnu ... ki pa je čedalje bolj kamen kot kaj posebnega, kot da bi se simbol izpral in zravnal s površino kamna. Tu smo imeli novoletno kosilo - ocvrtega piščančji file in kruh, ter pa potico. Po kosilu smo se spustili v dolino Dragonje, ter pot nadaljevali naprej ob Rokavi. Kjer cesta pelje čez reko zapeljemo v reko (ni mostu) - jo prečkamo, potem čez most prečkamo še reko Dragonjo in se po zelo slabi cesti vzpnemo na BRIČ, od koder se lepota šele prične ... Po krajšem sprehodu med vinogradi se spustimo nazaj in upamo, da nam ne spustijo gume. Srečno prečkamo Dragonjo in Rokavi in nadaljujemo desno naprej. Še en postanek ob Rokavi, potem pa zavijemo levo na glavno cesto in v ŽUPANČIČE. Pot pa nas pelje čez Fijerogo nazaj na POMJAN, kjer se tokrat tudi ustavimo in se naužijemo lepega razgleda. Nadaljujemo mimo cerkve, ker je spet enako število avtomobilov kot prej - prej smo mislili, da so vsi pri sveti maši na Pomjanu, a smo se očitno zmotili. Sledi spust v ŠMARJE, a tokrat zavijemo desno in si ogledamo v cerkvi še jaslice, v oči pa nam padejo tudi luči, ki so zelo podobne našim v cerkvi na Rakovniku. Nadaljujemo dol in na glavno cesto. Kmalu prispemo v Koper, a se najprej ustavimo v Naravnem rezervatu ŠKOCJANSKI ZATOK, na žalost nas in tudi mnogih drugih pridemo pred zaprta vrata ... ne preostane nam drugega kot, da nadaljujemo v KOPER, parkiramo na tržnici in nadaljujemo v stolnico, kjer si ogledamo jaslice. še sprehod čez Koper, in ob 15:44 se vračamo proti domu. Ob 16:45 prispemo na RAKOVNIK, najprej se ustavimo pri naših sestrah HMP, in jim pustimo dobrote iz Krkavč, potem pa se odpravimo še v cerkev - najprej v cvetličarno, potem pa si v naši cerkvi Marije Pomočnice ogledamo še jaslice. Ob 17:10 se srečni vrnemo domov. Za nami pa je zelo lep novoletni dan.

NOVOLETNI OGNJEMET - od doma

po primorski AC

STEPANI - pogled na Kraški rob in Črni Kal

MAREZIGE

KRKAVČE

slovesna sveta maša

ogled jaslic z simbolično vsebino

jaslice po Krkavčah

muzej na prostem

kosilo pri Krkavškem kamnu

ob Dragonji

BRIČ

čez Dragonjo

čez Rokavo (ni mostu - in ko je več vode je prehod z avtom že tvegan)

ob Rokavi

Župančiči

POMJAN

ŠMARJE

avtomobilske ključe pa imajo shranjene kar v ključavnici