- 21. 06. 2016 -
4. DAN
Forli - Bologna: "Mati Božja pri Bologni na Laškem" - San Benedetto Po - Mantova - Ljubljana

Opis poti: Po zajtrku, ob 7:00 spakiramo in ob 8:13 zapuščamo Forli. Najprej se še ustavimo na bencinski črpalki, kjer razočarani ugotovimo, da cena 1,41 EUR / l velja, le še greš na selfservice, če pa ti toči uslužbenec, ki takoj priteče k avtu, pa je cena 1,58 EUR / l. Po plačilu 60,01 EUR za poln tank nadaljujemo, tokrat čez Fanezo in Imolo nadaljujemo po lokalni cesti SS9 v BOLOGNO, kamor prispemo ob 10:00. Ker imamo samo avtokarto severne Italije mimoidočega povprašamo kako do samostana na hribu. Starejši gospod, ki jih je štel krepko čez 80 nam prijazno razloži, da je vse na internetu, ko mu pokažemo našo (papirnato karto) nas usmeri dve križišči naprej in levo, in res tudi smerokazi se pojavijo in ob 10:30 prispemo na naš cilj – romarska Božja pot – Mati Božja pri Bologni na Laškem. Cerkev je mogočna, vendar ni nič posebnega … je pa pomembna zato, ker naj bi Marijo naslikal sam evangelist Luka. Ob 11:30 se ob 3,8 km dolgem stopnišču, k pelje od bazilike v Bologno spustimo v mesto, ter nadaljujemo na obvoznico, kjer po hitrem postopku Bologno tudi zapustimo. Najprej nadaljujemo v smeri Modene potem pa po lokalni cesti če Crevalcore, Cavezzo. Problem italijanski oznak je, ker je označeno npr. za Mantovo, potem pa čez dva krožišča vse oznake izginejo … in cesta naenkrat postane kolesarska steza … domačini pa so tako ali tako mahnjeni na navigatorje in ti tako ali tako ne znajo povedati, da se lahko tudi po lokalni cesti ne samo po AC kam pride. Končno spet najdemo vozno »glavno« cesto in nadaljujemo mimo Mirandole. Ob 14:00 prispemo v SAN BENEDETTO PO, kjer pa je v času kosila vse zaprto. Odločimo se, da s kosilom še počakamo, tako da nadaljujemo čez reko PAD, (cesta je omejena in je skrčena na 2,3 m širine). 14:30 MANTOVA, ob 14:36 parkiramo 4 EUR do 18:00, to naj bi bilo dovolj časa (saj nas čaka še pot domov) … 14:45 v prvi restavraciji, ki je odprta do 15:00 nam povedo, da je zaprto … končno nas sprejmejo v restavraciji v glavni ulici. Kosilo: pizza salama, in piščančji zrezek s solato 20 EUR. Postrežejo nas hitro, hrana sicer ni bila najboljša, je pa bila – in to je najpomembneje. Ob 15:05 (jemo zunaj) dobimo račun … potem restavracijo zaprejo … do 15:30 pojemo in odidemo po mestu. Najprej se čez glavni trg Sordelo mimo gradu odpravimo v stolnico sv. Petra, ki si jo natančno ogledamo. Vrnemo se nazaj čez trg in po uličici najprej do Mestnega stolpa in v rotundo sv. Lovrenca, zatem pa še ogled bazilike sv. Andreja. Sprehodimo se še pod zanimivimi arkadami mestnih uličic. Ko se vračamo mimo našega mesta kosila, sta krožnika in pripor še vedno tako kot je ostalo. Mantova je zelo lepo in kulturno bogato mestece. Za konec se čez park sprehodimo še do gradu, ter TIC, kjer si naberemo prospektov za prihodnjič. Ob 17.30 se vrnemo do avta, ter se čez most odpeljemo še na drugo stran jezera, kjer slikamo še zadnjič mesto. Potem se odločamo ali bi šli po lokalni cesti čez Montagnano v Padovo in potem na AC, ali kar na AC in mimo Verone. Odločimo se za zadnjo možnost. In odločitev je bila enkratna. V eni uri prispemo do Benetk in potem v naslednji do Slovenije. Po plačilu cestnine 20,70 EUR ob 20:10 prispemo v DOMOVINO, kjer še dotočimo bencin za 62,07 EUR, ter gremo na WC. Potem pa po vipavski hitri cesti in po primorski AC. Zadnji postanek v naši pekarni, kjer vzamemo kruh 0,45 EUR, potem pa srečno ob 21:24 prispemo domov (po 580 prevoženih km). Za nami pa je zelo lep dan in spet veliko lepega.

pogled iz hotela

in že zapuščamo Forli

predmestje Bologne

Bologna

Mati Božja pri Bologni na Laškem

slika Marije, ki jo je naslikal evangelist Luka

od cerkve do Bologne vodijo 3,8 km dolge arkade s stopnicami

BOLOGNA - pričetek stopnic

ko se glavna cesta oža in oža in postane prepovedana za motorna vozila

SAN BENEDETTO PO

čez park

do gradu

še enkrat čez stolnico

še pogled iz druge strani jezera

in že se mimo Verone peljemo proti domu