- 12. 08. 2016 -
5. dan:
Villnößtal: "St. Magdalena" - Val Gardena: "St. Peter - St. Ulrich - St. Jakob - St. Christina - Wolkenstein Selva - Kastelruth" -
Villnößtal: "St. Magdalena - St. Peter - St. Magdalena" (122 km)

Opis poti: Dan je spet malo bolj oblačen, pa vseeno lep. Po zajtrku se ob 9:00 najprej odpravimo na razgledno točko, potem pa do konca doline VILLNÖßTAL v sosednjo dolino VAL GARDENA. Prvi postanek ST. PETER (9:45), sledi večji ST. ULRICH (10:15), tu prične rahlo deževati, zato si najprej ogledamo trgovino DEUR, kjer imajo polno lepih izrezljanih figuric, svetnikov, slik, jaslic … Ogledujemo si jaslice velikosti 10 cm (na hlevčku je pisalo 200 EUR), tako, da vljudno povprašamo prodajalko koliko je cena kompleta … ker ravno gledamo kamelo s kraljem … kamela je 190 EUR, kralj pa 210 EUR … samo hlevček stane 200 EUR, potem pa še vsaka posamezna figurica okoli 300 EUR …, figuric v tem kompletu je bilo kakih 100. Tu si kupimo dva spominska, skupaj za 17 EUR. Imeli so tudi lepo izrezljan šah: - plošča 110 EUR in figure 1.258 EUR. Ob 10:48 se odpravimo v parkirno hišo in v center. Obiščemo še kar nekaj trgovinic z izrezljanimi predmeti. Sledi še oglede Art Studio Demetz, kjer pozvonimo, in potem si lahko ogledamo kaj imajo. Pozneje nam v muzeju povedo, da je tod doma Ferdinand Demetz, rojen 4. januarja 1842 in umrl † 4. marca 1902, ki je avtor naše Marije Pomočnice na Rakovniku – in da je prav to njegova delavnica, katere tradicija se prenaša iz roda v rod od leta 1.600 … in pozneje na njihovi spletni strani odkrijemo, da je njihov največji projekt 8 m velik Vsatlin Jezus, ki je postavljen v Turinu v Colle don Bosko. Potem si ogledamo še župnijsko cerkev, manjšo cerkev, muzej, se 15 min peljemo po dolgih tekočih stopnica, si ogledamo pokopališko kapelo, in se vrnemo nazaj do avta (12:50). Nadaljujemo naprej do bližnjega ST. JAKOB (a je cerkvica bila žal zaprta, saj je vse med 14 in 17 zaprto). Ker je bilo že precej pozno si iščemo kosilo. V St. Jakobu niso imeli nič pametnega, potem se odpravimo v restavracijo, v katere imajo grb rodbine DEMETZ. Jedilnik nam pripeljejo kar na šolski tabli … vendar, ko dobimo jedilnik nevljudno vstanemo in odidemo - samo hladne predjedi se prično s ceno 26 EUR / osebo. Ob 14:11 prispemo v ST. CHRISTINA, kjer pa so že vse restavracije zaprte. K sreči zagledamo Spar, kjer si nakupimo mesnin in žemljic, ter se na parkirišču kar v avtu najemo. Ob 15:08 sledi ogled kraja in cerkve … v cerkvi je bil ravno pogreb (dvojni moža in žene) … počakamo do konca cerkvenega obreda … na koncu pa gredo vsi ljudje kropiti krste, potem odidejo, ostanejo samo še svojci, le-ti pokropijo krsti ju odpeljejo iz cerkve … potem pa je bilo zunaj hitro končano. Ob 16:00 nadaljujemo v 5 min oddaljeno WOLKENSTEIN SELVA, tu se ne odločimo, da bi šli na prelaz, saj je bilo preoblačno, in bi bilo škoda. Vrnemo se nazaj po dolini in nadaljujemo v bližnji KASTELRUTH (17:00), kjer pa je prav lepo vreme … po krajšem ogledu se vrnemo v našo dolino VILLNÖßTAL, najprej v trgovino, potem ob 18:36 seveda na razgledno točko, potem pa po vsi pogledat kje je kaj za pot zob, v obeh možnih hotelih, kjer nudijo hrano za zunanje goste ni nič pametnega, tako, da se odpravimo v 2 km oddaljen ST. PETER na večerjo ob 20:00 (en topel obrok na dan mora biti), potem pa nazaj v ST. MAGDALENO. To noč spimo v drugi sobi, saj ostanemo 1 dan več, kot je bilo mišljeno … imamo pa lepši razgled.

pogled iz balkona

na razgledni točki

potem pa na pot - Göden - val Gardena

ST. PETER

zunaj pa je še vedno megleno

nadaljujemo

ST. ULRICH - trgovina DEUR

jaslice te velikosti - ena figurica 200-300 EUR

šah za samo 1258 EUR + plošča 100 EUR

in že smo v mestu

razstavni salon

Art Studio DEMETZ - delavnica, kjer je nastala naša rakovniška Marija Pomočnica (Ferdinand Demetz)

ogled cerkve - vsi kipi, križev pot ... je izrezljano

še ena trgovina

manjša cerkvica

ogled muzeja

po 20 min vožnje na tekočih stopnicah - prispemo na zgornji del mesta

pokopališče

in že nadaljujemo so ST. JAKOBa

cerkev je bila žal zaprta

a ker imamo ponavadi s sabo več fotoaparatov tudi to ni bil problem

že se peljemo

grb rodbine DEMETZ v restavraciji ker se predjedi prično z 26 EUR

ST. CHRISTINA

ogled cerkve po pogrebu

malo daljši prehod za pešce

WOLKENSTEIN - SELVA GARDENA

in tudi SELVo GARDENo zapuščamo

KASTELRUTH - druga dolina, kot da ni isti dan

zemljevid na katerem je tudi Ig in Podpeč

pa še ena trgovinica

parkirna hiša - na avtomatu za BUSTICKET, nam ni uspelo plačati parkirnine

še en ovinek proti hribom ... potem pa se vrčamo

seveda najprej na razgledno točko