- 03. 09. 2016 -
Jelendol - Mlaka pri Kočevski Reki - Primoži - Koče - Kočevska Reka - Novi Lazi - Morava - Ograja - Ajbelj - Prelesje - Radenci - Špeharji - Sinji Vrh - Nova Lipa - Obrh - Tanča Gora - Bistrica - Hrib - Koprivnik - Onek - Kočevje - Ribnica

Opis poti: Tokrat se namensko odpravimo nabirat robidnice, na nekdanje kočevarsko območje Ograja (tik pred še vedno zaprtim območjem Zdihovo). Med potjo srečamo tudi tamkajšno domačinko, ki nam je povedala, kako je bilo živeti na po vojni zaprtem območju. Na obisk v zaprto območje so lahko prihajali le starši in bratje ter sestre, prej so jih morali napovedati, in med obiskom so se lahko zadrževali le v hiši. No, da se nebi peljali spet po isti poti, smo si izbrali drugo pot, in si vmes še kaj lepega in zanimivega pogledali. Na pot smo se odpravili po Dolenjski cesti, čez Rudnik, Lavrico, Škofljico in po Kočevski magistrali čez Pijavo Gorico, Turjak, Rašco, Male in Velike Lašče, Ortnek, Žlebič, Ribnico, Dolenjo Vas, tu pa se začne ... Pri Rakitnici zavijemo desno (smer Kočevska Reka), in nadaljujemo pot ... na levi strani kmalu pride lepa asfaltirana cesta, vendar ni nobenega smerokaza, kam pelje. Nadaljujemo po glavni cesti do smerokaza Gr. Ravne, potem pogledamo Atlas Slovenije in ugotovimo, da je naša prava pot tista, ki nima nobenega smerokaza. Vrnemo se nazaj in zavijemo desno na lepo široko asfaltirano cesto, in kmalu za ovinkom prispemo do tabel in opisa JELENDOL (Hirisgruben), mesta, kjer je nekoč stalo delovsko naselje ... Hiše so tam stale še leta 1981 - potem pa so jih odstranili - 10 let pred Samostojno SLOVENIJO?!. Pot nadaljujemo naprej, cesta je lepše vzdrževana, kot vzporedna glavna cesta - naslednji postanek so tri vasi s vsega skupaj mogoče 10-imi hišami: MLAKA pri Kočevski Reki, PRIMOŽI in KOČE, na kratko se zaustavimo potem pa nadaljujemo in kmalu prispemo v KOČEVSKO REKO, zaustavimo se pri REŠKEM JEZERU, ter se sprehodimo ob njem. Pot nadaljujemo v NOVI LAZI, kjer si ogledamo staro kočevrasko pokopališče, ter naprej do Štalcarjev, kjer zavijemo desno. Postanek na pokopališču v MORAVI, potem pa smo že pozorni na stop znak na levi strani ceste, kamor moramo zaviti, da prispemo na naš cilj - OGRAJA, in polno robidnic .... v eni uri jih naberemo 6 litrov. Vrnemo se nazaj na glavno cesto in kmalu zavijemo desno na AJBELJ, cerkev so, od kar smo bili nazadnje pri njej med tem že obnovili. Nazaj grede se vračamo po drugi poti, saj je vmes na glavni cesti potekalo spravilo lesa, in je bila ozka cesta popolnoma zaprta. Tako da mimo Puca pridemo nazaj na glavno cesto. Nadaljujemo čez Brigo, Banjo Loko, Faro, kjer zavijemo levo ob Kolpi navzdol in nadaljujemo ob Kolpi čez Slavski Laz, Sapnik, Dol, približno v kraju PRELESJE se ustavimo v bližnjem gostišču, ter si privoščimo slastno kosilo. Potem če Sodovce nadaljujemo v RADENCE, kjer si ogledamo cerkev sv. Magdalene. Naslednji postanek so ŠPEHARJI, potem pa čez Dalnje Njive prispemo na SINJI VRH in konec asfalta. Potem pa levo na NOVO LIPO in čez Suhor in Dragatuš v OBRH do zelo lepo urejenega izvira OBRŠČICE. Po kratkem sprehodu pot nadaljujemo na TANČO GORO (seveda tudi tu ni kot ponavadi nobenih smerokazov, in potrebno se je zanesti na lastno orentacijo) - Še postanek pri cerkvici sv. Ane potem pa nadaljujemo čez Dobličko Goro v BISTRICO, kjer imajo za 3 hiše v vasi res lepo kapelo. Od tu naprej je cesta makedamska mimo Vražjega Kamna zavijemo desno (smer Koprivnik), vmes pa pridemo še na HRIB (Büchl), kjer je stara lipa in lepa pokrajina. Potem kmalu prispemo v KOPRIVNIK in ponovno na asfalt. Zadnji postanke je ONEK (Honegg), potem pa smo že v KOČEVJU, ogledamo si cerkev sv. Jerneja, ki je bila tik pred sveto mašo odprta, potem pa nadaljujemo v RIBNICO, kjer je bilo vse pripravljeno na Ribniški sejem. Zaustavimo se ob gradu, potem pa nazaj proti domu. Za nami pa je bil zelo lep in zanimiv dan.