2. dan - 27. 10. 2015 - ZAHVALNO ROMANJE V RIM
Altipiani di Arcinazzo - Montecassino - Vezuv - Pompeji - Altipiani di Arcinazzo

Opis poti: Ob 07:14 se odpravimo na zajtrk (bolj suh kruh, rogljiček, čokoladni namaz, mleko, čaj ali kava), pozneje je prišla še celo marmelada pa mesnine z našega avtobusa. Potem si še pripravimo stvari in WC, ob 08:11 pa se odpravimo z avtobusom na pot. In sicer, da bi šli za avtobus širši čez Piglio, San Giovanni, Taglino, se odločimo za 5 km krajšo, ožjo, a bolj panoramsko cesto, in sicer: (SR411) Guarcino (08:40) – Collelavena – Alatri – Maddalena – Tecchiena, ter v kraju 35 km oddaljenem Frosinone pridemo ob 09:20 končno na AC (A1) in proti jugu. Ob 09:50, ko AC že zapuščamo se pred nami na hribčku že pokaže naš prvi cilj Monte Cassino … no mi pa med tem ob 09:55 že prispemo v Cassino … najprej mimo kapelice Marije Pomočnice, potem čez progo in mimo salezijancev, potem pa 10:04 strm vzpon in ob 10.22 (po 98 prevoženih km) smo pri glavnem benediktinskem samostanu MONTECASSINO. Do 10:44 si ogledamo zunanjščino, potem pa sledi ogled cerkve. Ob 11:02 pa si ogledamo še bogato muzejsko zbirko do 11:38, še malo prosto do 11:50, ko se z avtobusom prestavimo par 100 m nižje do velikega vojaškega (poljskega) pokopališča … Sledi ogled pokopališča, ob 12:16 pa našo pot nadaljujemo navzdol v Cassino (12:33), in po A1 (12:43). Ob 13:26 naredimo daljši postanek za obilno malico, ven damo mizo, in vse dobrote, ki smo jih prinesli s seboj … še čas za WC in ob 14:15 že nadaljujemo z vožnjo proti Neaplju. Ob 14:12 že v daljavi zagledamo Vezuv. Ob 14:36 prispemo v predmestje Neaplja ter po 121 prevoženih km (15:20) prispemo na zgornje parkirišče pod ugaslim vulkanom VEZUV, še počakamo na karte in prične se vzpon na vrh vulkana. Ob 16:09 – se pričnemo vračati, (če si z avtobusom in skupino, se pač vidi manj, potrebno se je prilagajati skupini, če si sam vidiš več, a imaš veš skrbi s parkiranjem, vožnjo, spanjem, hrano …) žal je bil Neapelj bolj meglen, a vseeno je bilo na vrhu zelo lepo in zanimivo. Ob 16:40 smo vsi na avtobusu in se spuščamo dol proti morju, oz. levo na A3 in po 26 km (17:20) v POMPEJE, res da je bilo že mračno, a ogled rimskega mesta, ki ga je prikril vulkan je odprto za ogled do 18.30, in že čakamo v vrsti za karte … mladina ima vstop brezplačno, ostali 16 EUR, vendar na blagajni pričnejo komplicirati, mi želimo popust, saj je že temno, in ni nič osvetljeno, oni pa, da ne … odločimo se, da plačamo in si ogledamo, nakar zakomplicirajo še tako, da želijo za mladino imeti osebno in potni list, da se dokaže starost … oz. da je pretemno in, da ni varno … milostno nam potem dovolijo ogled le zadnjega konca (v skoraj popolni temi). Ob 17:36 se že zberemo na avtobusu in nadaljujemo v bližnjo romarsko cerkev Rožnovenske Marije (17:52) – ob 18:15 imamo sveto mašo v kapeli Rožnovenske Matere Božje, ki jo ob somaševanju Mirka in Sandija daruje naš kaplan Jure Babnik. Po sveti maši ob 18:42 si še ogledamo cerkev 19:00, potem pa na avtobus, a kaj ko se je med tem za avtobusom pojavila policija z modrimi lučkami, avtobus se je moral premakniti naprej … in nekaj nas je nato šlo peš po mestu Pompeji proti mestu kjer nas je lahko počakal avtobus. Ob 19:10 smo končno spet vsi skupaj na avtobusu, ob 19:14 na avtocesti A1 (Neapelj spustimo, saj je že pozno in čista tema), mi pa se vračamo nazaj do našega prenočišča (201 km oddaljenega). AC A1 zapustimo v kraju Collaciano, potem pa SS155r mimo Tagliano, San Giovanni, Piglio do ALTIPIANI DI ARCINAZZO. Ob 22:15 končno zaslužena večerja, tokrat bolj obilna in boljša kot prejšnji večer. Ob 23.00 pa se odpravimo k počitku, za nami je bil zelo lep a tudi zelo naporen dan.

pogled na dvorišče (07:14) - naše prenočišče Casal Biancaneve

in že se peljemo (8:11)

zapuščamo Altipiani di Arcinazzo in nadaljujemo proti 35 km oddaljenemu Frosinone

Guracino (08:40)

Alatri (09:06)

že smo na AC A1 in nadaljujemo proti jugu (09:20)

pogled na Montecassino

CASSINO (09:55)

mimo salezijancev

sledi vzpon na Montecassino

MONTECASSINO - glavni benediktinski samostan (10:22)

pogled na vojaško pokopališče

ogled cerkve

sledi ogled veličastne muzejske zbirke

še trgovinica s spominki

in že smo zunaj

še ogled okolice in krasne panorame

potem pa z avtobusom par 100 m nižje do pokopališča

POLJSKO VOJAŠKO POKOPALIŠČE

ogled spominske sobe

ogled pokopališča

na desni strani tudi judovski del

seznami pokopanih

ob 12:15 smo pri avtobusu

in že se prične spust v Cassino

cesta je prilagojena vzponu (in seveda v zimskem času so tudi obvezne snežne verige, kadar je sneg)

CASSINO (12:32)

AC A1 (12:43)

skupna malica 13:26-14:15, ter priprave na vzpon na Vezuv

14:15 nadaljujemo po AC A1

pogled na Vezuv

14:36 predmestje Neaplja

vzpon na Vezuv (veliko hiš je zanemarjenih in povsod je polno smeti)

VEZUV (15:20) - zgornje parkirišče

in že se peš pričnemo vzpenjati proti vrhu

pogled v ugasli krater

ponekod se še kadi

"skoraj" na vrhu - zadaj pa meglen pogled na morje in Neapelj

še malo višje

in že se spuščamo

16:40 - že smo na avtosbusu in se vračamo dol proti Neaplju (morju)

POMPEJI (17:20) - to je kar smo videli od ostankov rimskega mesta

to pa bi morali videti

cerkev Rožnovenske Marije (17:52)

v cerkvi je bilo polno ljudi (molili so rožni venec), a obenem je bilo tudi nekaj več, saj je snemalo dogajanje več kot 9 televizijskih kamer

kapela blaženega Bartola Longa, ki je postavil cerkev

kapela Rožnovenske Matere Božje, kjer smo imeli sveto mašo

18:15 - sveta maša

povzidgovanje

sklepni blagoslov

sledi ogled kapele (18:42)

in cerkve - zanimivo: varnostnik nas povabi, da gremo na sredino cerkve in jo poslikamo v vsej njeni lepoti

še zadaj, tudi tu nas na naše presenečenje varnostnik povabi na sredino in nam pokaže se veličastni kor

pričetek svete maše

19:00 - zunaj pred cerkvijo

peš do avtobusa po mestu Pompeji

in že smo na AC A1 (19:14)

večerja v Altipiani di Arcinazzo (22:15)