- 06. 06. 2015 -
Podnanos – Podraga – Vipava – Vrhpolje – Budanje – Log – Dolenje – Tevče – Vrtovče – Šmarje – Zavino – Obršljan – Nabrežina – Ribiško naselje – Štivan – Brestovica pri Komnu – Sela na Krasu – Vojščica – Temnica – Lipa – Škrbina – Pedrovo – Branik – Brje)

Opis poti: Na pot se odpravimo ob 8.15, ko na končni 20-tke poberemo še četrtega člana in že nadaljujemo po ljubljanski obvozni in primorski AC, katero zapustimo v Razdrtem. Nadaljujemo čez Razdrto in po stari cesti proti Novi Gorici. Ob 9.10 se najprej ustavimo ob cesti, zares prvi postanek pa naredimo ob 9.34 v PODNANOSu, kjer se sprehodimo do starega napoleonovega mostu in cerkve sv. Vida, ki pa si jo tudi ogledamo, saj je bila odprta in lepo okrašena v pripravi na poroko. Pot nadaljujemo mimo cerkve sv. Kozma in Damijana ter mimo Ulice Ljubezni prispemo v PODRAGA, najprej do cerkve sv. Mohorja in Fortunata, ki je bila žal zaprta, potem pa še do kapelice sv. Urbana, okoli katere se sprehodimo. Potem pa prečkamo Močilnik in pod hitro cesto prispemo v VIPAVO, najprej se ustavimo na bencinski črpalki za WC, potem pa si na pokopališču ogledamo sarkofage. Nadaljujemo v center, kjer parkiramo s parkirno uro, in se najprej odpravimo do cerkve sv. Štefana, potem pa nazaj do izvira Vipave, graščine in v park. Ob 10.30, ko je v avtu že kazalo čez 30 stopinj nadaljujemo v VRHPOLJE najprej do sv. Križa, potem pa še do Rupnikove umetnine – cerkve sv. Primoža in Felicijana. Po ogledu si privoščimo še 2 kg svežih češenj po 4 EUR kg, potem pa se vzpnemo na BUDANJE do sv. Nikolaja. Spet imamo srečo, in si ogledamo cerkev, ter lep razgled daleč na okoli. Čez Pirčevsko vas se spustimo v LOG do Marijine cerkve, ki pa je bila žal zaprta. Pot nadaljujemo naprej ter zavijemo prvo križišče levo čez hitro cesto ter mimo smetišča in prek napoleonovega mostu čez Vipavo prispemo v DOLENJE. No tu pa se prične … ker seveda ni nič označeno, namesto, da bi šli na Ustje nadaljujemo naprej in prispemo v TEVČE, tudi neznan kraj – je bil pa lep razgled in mestoma nasproti sprevod starodobnih motoristov. Najprej se ustavimo pri kapelici nato pa nadaljujemo v VRTOVČE, kjer se zaustavimo pri koritu polnem pijavk. Nadaljujemo in prispemo v ŠMARJE do cerkve Marijinega imena – cerkev, ki si jo ogledamo je zelo lepa. Nadaljujemo mimo kapelice v ZAVINO ter za tablo Spodnja Branica prispemo v BRANIŠKO DOLINO. Tu zavijemo desno in kmalu prispemo na glavno cesto. In seveda ker smo v Sloveniji – in ker je povsod vse slabo označeno, tudi tu ni nobenega smerokaza, namesto da bi šli 500m naprej po glavni cesti, prek Branice levo in gor na Branik zavijemo takoj prek Branice in gor. Ker se že nekaj časa vozmi, Branika pa ni od nikoder se nam zdi čudno, potem odcep Lukovec in že prispemo narobe v Štanjel … Pa nič za to, želodčki so bili že bolj prazni saj je bila ura že 13.30 … malo smo spustili po prvotnem planu. Nadaljujemo takoj desno čez Dolenjo Vas, Tupeleče, Kobjeglava, Tomačevica v OBRŠLJAN do romarske cerkve Marije Obršljanske – seveda zaprte, potem pa prispemo v Komen in Čez Gorjansko nadaljujemo v Italijo ter čez Šempolaj prispemo v NABREŽINA, tu imamo le panoramsko vožnjo, saj smo bili že precej sestradani. Nadaljujemo v Sesljan in mimo Devina v moderen Coop, kjer se oskrbimo s svežimi žemljicami in svežimi mesninami. Nadaljujemo v RIBIŠKO NASELJE skoraj v Štivan do izvira Timava, le železna ograja nas loči, kjer si privoščimo ob 15.00 sveže žemljice in mesne dobrote. Za konec se ustavimo še v pristaniškem delu in se sprehodimo do Jadranskega morja, ter si ogledamo še cerkev Svetega Marka. Čez kraj nadaljujemo nazaj na glavno cesto ter naprej v ŠTIVAN – tu si ogledamo izvire Timava in k sreči odprto cerkev, v kateri je bila ravno poročna sveta maša sv. Ivana. V Štivanu prečkamo AC ter progo ter prispemo v Jamlje, kjer se vrnemo nazaj v Slovenijo. Prvi postanek je bila cerkev sv. Lovrenca v BRESTOVICI PRI KOMNU, potem se vzpnemo v strmem breg 170 m višinske razlike na SELA NA KRASU do Marijine cerkve. Nadaljujemo v VOJŠČICO do sv. Vida ter naprej v TEMNICA do sv. Petra, tu levo do sv. Mihaela v LIPO, potem pa v ŠKRBINO, do sv. Antona – cerkev je bila odprta, saj smo v njej ob 17.05, ob 17.00 pa naj bi se pričela poroka. Potem pa čez Rubije, kjer pa nam bližnjico po makedamu odsvetujejo. Nadaljujemo nazaj v Komen in na krožišču smer Branik. Na ostremu ovinku zavijemo levo na PEDROVO k cerkvi sv. Duha, tu se naužijemo lepega razgleda in slastne murve. Nadaljujemo do gradu Rihemberk in do sv. Urha v BRANIK, potem pa čez Preserje v BRJE, še postanek na polju z razgledom na Vipavski Križ ter že smo v Potočah na glavni cesti. Še čez Cesto v Ajdovščino ter na hitro cesto ter naprej po AC proti domu. Sledi praznična večerja in počitek, za nami pa je bil zelo lep (čeprav tudi vroč dan do 35 stopinj) … in kar smo prej izpustili, smo nazaj grede nadoknadili.

ob poti

BRANIK - sv. Urh

BRJE in Vipava

še pogled na Vipavski Križ

www.NaIzletu.Si ™ JASLICE REKE, JEZERA, SLAPOVI, IZVIRI, IZLIVI ... JAME PARKI (NARAVNI, ZOO ...) GRADOVI CERKVE KRAJI IZLETI po datumu KORISTNE INFORMACIJE ŽIVALI, ki smo jih srečali DRŽAVE - kje smo že bili Velikost strani se spreminja s tipko Ctrl + (za večjo) in Ctrl - (za manjšo sliko) - vse slike so last www.NaIzletu.Si ™... - ... vse pravice pridržane - © in ® www.NaIzletu.Si ™