- TRETJI DAN (3/10) – petek, 11. julij 2014 -
Zlatá Koruna - Česky Krumlov - Rožmberk nad Vltavou - Vyssí Brod - Vimperk - Strakonice - Blatna - Březnice -
Příbram - Svatá Hora - Březové Hory

Opis poti: Ko vstanemo, se uredimo in spakiramo, dobimo zajtrk v sobo ob 6:59, ko v miru pojemo in znesemo stvari v avto, se ob 7:51 odpravimo naprej, in sicer nazaj do Rájov in desno na cesto (39) prečkamo Vltavo in nadaljujemo mimo Přísečná v ČESKÝ KRUMLOV – 8:06. Parkiramo pri Jeleni Zahradi in se pod mogočnimi arkadami grajskega kompleksa sprehodimo v mestno jedro. Prek brvi prečkamo Vltavo in se sprehodimo po Široká ulici. Nadaljujemo po Kájovská ulici mimo muzeja voščenih lutk in čez most dr. E. Beneše ponovno prečkamo Vltavo in nadaljujemo do Rybářská ulice. Potem se vrnemo nazaj čez most in nadaljujemo desno po Kostelní proti cerkvi sv. Vida (1407), ki je dolga 44m in široka 20 m. Po ogledu cerkve nadaljujemo čez cerkveno dvorišče na Horní ulico ter se pred Narodnim muzejem zaustavimo v parkcu, kjer je čudovita panorama na mesto. Nadaljujemo mimo muzeja do mestnega kina v križišču z Rooseveltova ulico, potem pa se vrnemo nazaj po Horní ulici, kjer pod cerkvijo prispemo na Mestni trg. Najprej se zaustavimo v TICu, potem pa nadaljujemo z ogledom po Soukenická in Panská ulici ter čez Lazbencki most ponovno prečkamo Vltavo. Nadaljujemo po ulici Latrán, kjer srečamo tudi TRI slovenke, čeprav se ne poznamo, se pozdravimo in nadaljujemo po ulici navzgor do Budějovičkih vrat, potem pa se obrnemo in nadaljujemo skozi Červena vrata proti mogočnemu gradu (1240), ki ima kar 40 stavb in poslopij ter 5 dvorišč, od leta 1992 pa je zaščiten pod UNESCOM. Najprej se zaustavimo na WC-ju, in imamo srečo, za nami prispe kakih 60 japončkov, ki okupirajo WC. Nadaljujemo naprej v notranjost gradu, mimo MEDVEDA (pravega), čez notranje dvorišče, čez zgornje arkade, na panoramski balkonček, kjer se pustimo fotografirati eni izraelski družini, potem pa po hribčku navzgor nadaljujemo v grajski park, ampak le do fontan, saj je vreme vedno bolj kazalo na dež, po eni potki se spustimo od zadaj na parkirišče do avta, plačamo 105 Kr (3,82 EUR) – in, ko plačamo je ura 10:46, ko se ulije kot iz škafa. Pot nadaljujemo po cesti 5. května (160) ves čas ob Vltavi navzgor mimo Dobrné, Hašlovice, Zátoňské Dvory, Nahořany, Branná, ko ob 11:25 končno prispemo v ROŽMBERK NAD VLTAVOU. Parkiramo na trgu ob Hotelu Růže, plačamo parkiranje 15 Kr (0,55 EUR), ter se najprej sprehodimo, do žal zaprte cerkve sv. Nikolaja (15. stol), potem pa čez most prek Vltave v kateri je bilo polno kajunistov in raftarjev, potem pa visoko v breg do gradu, ki si ga na hitro ogledamo, saj je spet pričelo rahlo deževati. Hitro se spustimo do avta in v dežju ob 11:51 pot nadaljujemo po cesti (160) mimo Dolní Dvořiště, kjer zavijemo desno na cesto (163) ob Vltavi navzgor čez Herbertov in že smo pred cistercijanskim samostanom v VYŠŠÍ BROD, 12:19 – parkiranje 20 Kr (0,73 EUR), ko prispemo do samostana je vse zaprto, mreža čez cerkvena vrata, ker je bil danes »praznik« Benedikt op – so menihi praznovali, in od 12.00 so v cerkvi peli – ko smo prišli smo bili navzoči čudovitemu koralnemu petju, ki je prihajalo iz notranjosti cerkve, no cerkev smo si vmes, ko so oni peli, pogledali iz daljave, čez mrežo, potem pa se sprehodimo še do trgovinice, ki je seveda tudi zaprta do 13.00 – tako, da se vrnemo do avta in ob 12:42 nadaljujemo z vožnjo po cesti (163) ob Vltavi navzgor mimo Čertova Stěna, Loučovice, Svatý Prokop do Lipno nad Vltavou, kjer je jez čez Vltavo, seveda je ves čas deževalo, čez Slupečná, Kobylnice, Frymburk, Vřesná, Milná, v Černá v Pošumaví, tu zavijemo levo na cesto (39) in naprej po mostu čez Lipno I – ves čas po narodnem parku ŠUMAVA, in ker se prepleta veliko vode in velik gozd je tudi pogosto dež – naprej čez Hůrka, Horní Planá. No od tu dalje, kjer se pričenja Avstrijsko-Nemško-Slovaška tromeja pa potem ob povezovalni cesti Passau–Praga opazimo ob cesti čedalje več deklet, bolj ko se dvigamo proti Pragi tudi starejših žensk nad 60, ki opravljajo najstarejšo obrt – je pa res, da pozneje, ko vozimo po bolj lokalnih cestah teh ni več opaziti, pa saj tam tudi tam ni kaj prometa, če gresta na dan dva traktorja mimo. – smo na Horní Planá in naprej čez Pernek, Nová Pec, Želnava (tu čez Vltavo je tromeja), Slunečná, Záhvozdí, Volary, Chlum, ko prispemo v Volary se cesta odcepi, nadaljujemo levo (po glavni 39) mimo Stögrova Huť, Soumarský Most, Lenora do križišča Nová Houžná – tu gre ena stran ceste dol v Nemčijo (Strážný / Philippsreuth), druga stran gor v Prago, torej zavijemo desno gor proti Pragi na cesto (4). Kmalu prečkamo Teplo Vltavo in nadaljujemo čez Horní Vltavice, Kubova Huť, prečkamo progo, Korkusova Huť, Solná Lhota in ob 14:20 prispemo v Vimperk – sledi panoramska vožnja čez kraj, ter ga čez 6 min – torej 14:26 že zapuščamo ter po (4) mimo Výškovice, Sudslavice, Čkyně, Spůle, Bohumilice, Lčovice, Malenice, Volyně (14:44), Přechovice, Strunkovice nad Volyňkou, Přední Zborovice, Radošovice in ob 15:00 prispemo v precej velike STRAKONICE, parkiramo na brezplačnem parkirišču zadaj za gradom. Najprej se ustavimo na WC 5 Kr (0,18 EUR) za gradom, potem pa se mimo gradu sprehodimo na glavno cesto, ter prečkamo reko Otavo, ter kmalu prispemo v središče, domačini nam povedo, da nimajo trga, le eno ulico, in prične se lov za hrano – torej iskanje restavracije, to imajo v centru samo eno, ki imajo običajno (torej ne kitajsko hrano) – Restaurant Pizzeria U Papeže, kjer naročimo 1 x Quarto 135 Kr in 1 x Prsa na grillu se suš. rajčaty 130 Kr in 1 x hranolky 35 Kr, skupaj 300 Kr (10,91 EUR). Ko se nakrmimo, se pod podhodom vrnemo na drugo stran ceste ter čez brv prek Otave do avta. Ob 16:45 nadaljujemo po Zvolenská ulici, Nad rájem, mimo Dražyskega ribnika, čez Hubenov, Únice, Třebohostice po cestah širokih natanko za en avto, Doubravice, Lažany in ribnika Zdeny, ki je bil poln gosi do Čekanice, kjer se ustavimo za dve slike gradu (1786) ob 17:30, nadaljujemo mimo bukve Dr. Velenovského in prispemo v Mačkov, in že smo v BLATNÁ, 17:40 pri gradu (1235), ki je poznan tudi po filmih: White Lady (ghost) in Princesa na zrnu graha, grad je res zanimiv, a na nebu so se pojavili težki črni oblaki, in huda nevihta v kratkem je bila neizbežna, tako da ob 17:50 z ogledom zaključimo in hitro nadaljujemo naravnost mimo gradu proti središču, potem pa po najbližji (saj je močno deževalo) čez Paštiky, Bezdědovice, Drahenický Málkov, Hostišovice, Mišovice, Drahenice, nakar prispemo na Blatenská cesto v BŘEZNICE 18:02. Čez Březnice se zgolj panoramsko peljemo, in sicer zavijemo desno na Blatenská cesto, ter v centru desno mimo cerkve sv. Frančiška in Ignacija, prek Kamnitega mostu prečkamo Skalice, ter prečkamo še grajski ribnik, ter se zapeljemo mimo gradu, potem se vrnemo nazaj čez ribnik in nadaljujemo med ribnikom in Skalico desno po glavni cesti (174) – ura je 18:16. Peljemo se čez Horčápsko, Tochovice, Lazsko, Milín, kjer zavijemo levo na cesto (66), potem pa mimo Lešetice ob Milínski ulici prispemo ob 18:41 v center PŘÍBRAM, kjer parkiramo pri cerkvi sv. Jakoba, nadaljujemo do Mestne hiše in TICa, a je žal že vse zaprto. Nadaljujemo in se ustavimo pri Time Cafe & Penzion na Lázeňská, in vprašamo za spanje, a se ne odločimo, saj so notri precej čudni, zagledamo smerokaz Svatá Hora in nadaljujemo do parkirišča pod Svatá Hora, ki pa je precej prazen, nadaljujemo po zaprti cesti gor do samostana 19:00, kjer je seveda vse zaprto, pred nami pa veličastni komplesk Svatá Hora z baziliko Vnebovzete Matere Božje. Vrnemo se na parkirišče, kjer je urnik, najdemo pa tudi tablo s prenočiščem, pokličemo po telefonu in se dogovorimo – imajo prosto, in kje je to – Březové Hory – in kje smo mi – a imate navigator – 19:11 ... nič gremo v neznano ... ustavimo na prvi avtobusni postaji in vprašamo, kje so Březové Hory, prijazen mladenič nam lepo opiše. Po ulici dol na krožišču desno, po klančku dol in v krožišču levo na Březové Hory. Sledimo navodilom in čez 5 min se pojavimo pred Penzion u muzea v BŘEZOVÉ HORY, spet nas vprašajo, če smo z navigatorjem, ker smo tako hitro našli. Dogovorjeno – imamo prenočišče – celo stanovanje, vendar brez zajtrka 880 Kr (32 EUR), vendar nam gospodinja razloži, da je zraven trgovinica, odprta od 6–23 in, da si lahko nabavimo vse potrebno že nocoj. Ko ji povemo, da smo iz Slovenije nam razloži, da ima njena sestra turistično agencijo, in da je tudi ona sama bila že pri nas na Bledu, da se je lani kopala v Moravskih Toplicah ... Ko razpakiramo (avto imamo na notranjem parkirišču) gremo na obhod po Březové Hory, in sicer ob 19:34, najprej do supermarketa Žabka, kjer si ogledamo kaj imajo, potem čez cesto do cerkve sv. Adalberta (1887), naprej po Prokopské ulici mimo Husitske cerkve (po Janu Husu) iz leta 1936, ter do najstarejše cerkve v Březové Hory pravoslavne – sv. Prokopa (1580), čez park nadaljujemo po klančku navzdol ter pridemo na glavno cesto – Husovo cesto, in ob njej nazaj gor v hrib mimo Rudarskega muzeja, potem pa ob ozkotirni železnici do našega penziona. Za konec se odpravimo še v trgovino, kjer si nabavimo material za zajtrk (skupaj z žemljicami, ki jih kupimo zjutraj) 102 Kr (3,71 EUR) – ob 20:37 pa se odpravljamo k počitku, seveda najprej sledi pregled karte, kje smo bili, kaj smo videli, pregled prospektov, in kaj bomo videli jutri, potem pa še Magnificat in zasluženo SPANJE.

zajtrk

in že smo na poti

Česky Krumlov

po temeljitem ogleduČeskya Krumlova prične deževati

Rožmberk nad Vltavou

STROŠKI – 3. dan
WC 2 x 5 Kr (0,36 EUR)
WC 1 x 7 Kr (0,25 EUR
Spominki 179 Kr (6,51 EUR)
Parkiranje 105 Kr (3,82 EUR)
Parkiranje 15 Kr (0,55 EUR)
Parkiranje 20 Kr (0,73 EUR)
WC 5 Kr (0,18 EUR)
kosilo 300 Kr (10,91 EUR)
2 nočitvi 880 Kr (32 EUR)
zajtrk 102 Kr (3,71 EUR)
=== SKUPAJ 3. dan: 1618 Kr (58,86 EUR) za dve osebi, približno 225 km

Povezava na 4. dan (12. 7. 2014)