- PRVI DAN (1/10) – sreda, 9. julij 2014 -
Ljubljana - (A): Šentilj - Sankt Pölten - Herzogenburg - Walpersdorf (Inzersdorf-Getzersdorf) - Furth bei Göttweig - Maria Dreieichen (Rosenburg-Mold) - Horn - Altenburg - Zwettl - Weitra - Gmünd - (CZ): České Velenice - Nová Ves nad Luznicí - Hranice (Žofina Huť)

Opis poti: Na pot se odpravimo ob 4.55 s polnim tankom bencina (58 l), slovensko letno, avstrijsko 2- mesečno in češko mesečno vinjeto ter parkirno uro, avtokarto Avstrije in Češke, (BREZ navigatorja – tega nimamo in ne uporabljamo), ter plan kaj si bomo pogledali – stanje števca pa je 88586 km. Pot nadaljujemo po Dolenjski cesti (106) do Rudnika, kjer zavijemo na štajersko avtocesto (A1/E57). Ker smo dovolj zgodaj je cesta še bolj prazna, pa tudi tovornjakov še ni na cesti. Ob 6.19 prečkamo Dravo pri Malečniku, ob 6.33 pa že imamo prvi postanek na bencinski črpalki Šentilj, kjer dotočimo 18,71 l bencina (28,03 EUR), {stanje števca: 88728 km}, gremo na WC ter nadaljujemo s potjo. Ob 6.39 na mejnem prehodu Šentilj prečkamo mejo in prispemo v Avstrijo (A9/E57) in nadaljujemo v smeri Gradca, kjer zavijemo desno proti Dunaju na (A2/E59). Ob 9.24 se približujemo Dunaju, ki se mu v jutranji gneči ognemo, saj zavijemo na (A21/E60) proti Linzu, nadaljujemo po (A1/E60) ter se kmalu ustavimo na črpalki OMV za WC (2 x 0,50 EUR). Ob 9.33 pa zavijemo desno na (B20) – izvoz st. Pölten ost. V SANKT PÖLTEN prispemo ob 9:41. Parkiramo v garažni hiši pod mestnim trgom, ter nadaljujemo z ogledom glavnega mesta Spodnje Avstrije. Sprehodimo se mimo mestne hiše, zgrajene l. 1503, kjer so ravno pospravljali stojnice do Frančiškanske cerkve Svete Trojice, ki si jo najprej ogledamo. Potem se sprehodimo nazaj čez Mestni trg do rektorske cerkve Karmelske Matere Božje, ter še malo na okrog pa smo že pri avtu, ura je 10:43 in se peljemo naprej – parkiranje 50 min (1,30 EUR). Peljemo se ob reki Traisen po (L113) do bližnjega HERZOGENBURGa, kjer se ob 11:04 zaustavimo ob avguštinskem samostanu, ki letos obhaja 1000. letnico obstoja. Sprehodimo se do cerkve sv. Jurija. Želeli smo si ogledati še vrtove, vendar je ogled možen le vodeno, in naslednji bi bil ob 15:30 ... No malo se še sprehodimo, pa nazaj do avta, kjer smo imeli malico – sendviče od doma, potem pa nazaj v samostan na WC in ob 11:54 pot nadaljujemo naprej po (L110). Ob cesti zagledamo zanimiv grad, sicer smo že mimo, a v kraj WALPERSDORF zavijemo z zgornje strani. Parkiramo ob gradu ob 12:02 in si najprej ogledamo domače živali ob obzidju, sprehodimo se v notranje dvorišče ter si ogledamo cerkvico v njej pa še manjšo kapelo Loretske Matere Božje, in zadaj v njej skrito zelo staro in lepo Marijo. Še malo poslikamo in nadaljujemo po ob 12:16. In sicer po (L100) zavijemo v kraju FURTH BEI GÖTTWEIG gor do benediktinskega samostana Göttweig. Ura je 12:31 in pred nami je čudovit mogočen samostan na 422 m. n. v., pod nami pa panoramski pogled na pod Unescom zaščiteno pokrajino Wachau, Donavo in Krems. V notranjost pridemo čez moderno restavracijo in muzejski del na notranje dvorišče, kjer zagledamo lepo cerkev, z zelo lepim glavnim oltarjem in še mogočnejšim korom. Še malo na okrog in na WC, potem pa 13.13 nadaljujemo po cesti (L100), pred Donavo se priključimo na (B37) in Donavo prečkamo. Mimo Kremsa nadaljujemo do kraja Gneixendorf, kjer zavijemo desno na (B218) in v Langelois levo na (B34) ob reki Kamp čez Scgönberg am Kamp, mimo Altehof, Plank, v Thunau am Kamp ob 13:57 zagledamo lep grad na hribčku, in že se peljemo čez Rosenburg-Mold proti Hornu, ko na naši desni na hrbčku zagledamo veliko cerkve. No pa zavijemo desno na (B2) in ob 14:13 prispemo v MARIA DREIEICHEN pred romarsko župnijsko cerkev in baziliko – čudežno podobo Marije iz treh hrastovih dreves. Cerkev je res lepa in zanimiva, in drevesa za Marijo so res nekaj posebnega. Ob 14.26 se vračamo nazaj po (B2) v HORN. Ob 14.33 parkiramo avto na parkirišču zunaj obzidja in se mimo TIC odpravimo v središče in krožno nadaljujemo po mestnih znamenitostih (18) – Piaristenkirche – župnijsko cerkev, posvečeno sv. Antonu Padovanskemu, zgrajeno leta 1660. Sliko na glavne oltarju, ki je okrašen z marmorjem je leta 1777 naslikal znani Johann Martin Schmidt – »Kremser Schmidt«. Nadaljujmo po glavni ulici naprej in na zanimiv most Piaristensteg, ki je 77 m dolg in 10 m visok. Pa nazaj na glavno ulico in do renesančne cerkve sv. Jurija. Še okrog in na drugo stran obzidja in že smo nazaj pri avtu, še na WC in ob 15:20 nadaljujemo z vožnjo po (B38) pa na za dolgi, na levi strani zagledamo mogočen samostan ... in ob 15:31 se spet ustavimo – ALTENBURG, pa ne za dolgo, le na hitro si pogledamo zunanjost benediktinskega samostana, pa še zelo na hitro v zelo lepo in mogočno cerkev Marijinega vnebovzetja. No pa ker smo se že kar mudili, in je potrebno priti na Češko, kamor smo se odpravili, nam ni preostalo drugega, kot, da gremo dalje – 15:39. Vožnjo nadaljujemo naprej po (B38) mimo Pölla in čez reko Kamp v Rastenfeld, tu desno in naprej do odcepa STIFF ZWETTL. Nadaljujemo po lokalni cesti (L8245), ki pa je zaprta za ves promet. Tvegamo in vseeno nadaljujemo naprej in parkiramo ob kapelici pri mostu ob 16:14 (most namreč je bil zaprt zaradi obnove), če bi šli po obvozu okoli bi bilo to vsaj 12 km. Sprehodimo se čez most, ter prečkamo reko Kamp in po klancu navzgor do cistercijanskega samostana. Najprej se sprehodimo čez dvorišče, potem pa si ogledamo še cerkev Marijinega Vnebovzetja, potem nazaj na dvorišče in na WC, za konec pa si ogledamo še zeliščni vrt, potem pa se po isti poti čez Kamp vrnemo do avta. Ob 16:44 se vračamo po zaprti cesti (L8245) in v naselju zavijemo desno na (L8253) ter pri trgovini Penny spet pridemo na glavno cesto (B38). Nadaljujemo po (L71) proti Weitri, čez Niederstrahbach, Jagenbach, pred Wörnhartsom pa naletimo na delovno zaporo ceste, pot nas pelje po obvozu desno na Grosswolfgers, Hörmanns ter Dietmanns, kjer levo zavijemo na glavno cesto (B41), tu v kraju Eichberg na črpalki AGIP dotočimo bencin za (62 EUR), vendar ne dobimo pravega računa {stanje števca: 89192 km}, čez Alt-Witera nadaljujemo v WEITRA, kamor prispemo ob 17:37. Ko se sprehodimo med lepimi hišicami, si najprej ogledamo cerkev sv. Petra in Pavla, potem pa se po drugi uličici na grad Weitra, ki pa je žal že zaprt. Vrnemo se nazaj na mestni trg, še v mestno hišo na TIC, potem pa v avto in ob 18:09 nadaljujemo nazaj po (B41) v GMÜND 18:40, čez mesto se bolj panoramsko peljemo, saj ob 18:41 čez (L62) prispemo na cesto (103) – torej na ČEŠKO, čez mejnih prehod České Velenice. Pot nadaljujemo mimo železniške postaje ob progi po cesti (103) v NOVÁ VES NAD LUŽNICÍ, kjer na bencinski postaji vprašamo, kjer je smer za Trebon, vmes pa že iščemo prenočišče. Nadaljujemo naprej do Dvory nad Lužnicí, kjer izvemo za eno prenočišče, ker je tam žal zasedeno, nam prijazna lastnica poišče nov naslov. Problem je bil, ker je bila cesta iz Dvory nad Lužnicí do prenočišča zaprta, tako se moramo vrniti nazaj v Nová Ves nad Lužnicí in od tu čez progo na ŽOFINA HUŤ. Traja pa kar nekaj časa, da najdemo penzion Kaminek, v bistvu prispemo v HRANICE, in sicer ob 18.59 že imamo sobo in čakamo že na zelo zasluženo toplo večerjo (2x Viden. rizek 115 Kr + 1x steak hranolky) – večerja nas pride (270 Kr) cca 9,83 EUR (po njihovo na računu 12,30 EUR), 2 nočitvi z zajtrkom pa najdražje v celem 10-dnevnem potovanju, in sicer (1380 Kr) cca 50,23 EUR, to je 25,12 EUR / osebo, kar pa ni veliko. Po večerji se še malo sprehodim okoli in ob 21:05 smo v sobi, sledi pregled karte, kje smo bili, kaj smo videli, pregled prospektov, in kaj bomo videli jutri, potem pa še Magnificat in SPANJE.

S L O V E N I J A

Avguštinski korni samostan Herzogenburg

Walpersdorf

FURTH BEI GÖTTWEIG s pogledom na KREMS in WACHAU

in že nadaljujemo čez Donavo na drugo stran

bazilika - Marija treh hrastov

373 34 Nové Hrady
www.penzion-kaminek.cz

STROŠKI – 1. dan
18,71 l bencina PETROL (28,03 EUR)
WC (2 x 0,50 EUR)
parkiranje 50 min (1,30 EUR)
svečke v cerkvi (1,50 EUR)
bencin AGIP (62 EUR)
večerja 2x dunajski piščančji zrezek + 1 pomfri (270 Kr) cca 9,83 EUR
2 nočitvi z zajtrkom (1380 Kr) cca 50,23 EUR
=== SKUPAJ 1. dan: 154,16 EUR (za dve osebi), približno 650 km

Povezava na 2. dan (10. 7. 2014)