- 04. 10. 2014 -
Dolga Poljana - Čedad - Bovec - Vršič - Jasna

Opis poti: Na pot se odpravimo ob 7.35 s končne 20-tke, kjer poberemo še četrtega člana in že nadaljujemo po primorski AC do izvoza za Logatec, potem pa najprej čez Kalce, Vodice in mimo RIMSKE CESTE v Podkraj in Višnje na Col ter se nad DOLGO POLJANO zaustavimo za lep razgled na Vipavsko dolino. Nadaljujemo čez Ajdovščino kjer se vključimo na hitro in potem na avtocesto proti Gorice. Še zadnji postanek na bencinski črpalki in že smo čez mejo v Italiji ... ravno se pogovarjamo, če bi se ustavili v trgovini Smart v Šanandražu, ko že v trenutku nepazljivosti prevozni odcep za Gorico, sedaj je na Italijanski strani že na novo zgrajena AC ... in že se peljemo proti TRSTU. No pa vse je za nekaj dobrega. AC zapustimo v Gradišču in čez Morar nadaljujemo v Krmin (zaradi nepazlivosti, si skrajšamo pot za 20 km in vsaj uro časa, ki bi jo preživeli v trgovini). Pot nas pelje čez Bračan in zaradi obvoza mimo Rutarjev, čez Jenkovo mimo Dolenja in Poljan ter Galjan v ČEDAD, kjer se najprej ustavimo v COOPu in SPARu (Nutela, testenine, prašek, kar je krepko ceneje kot pri nas, v Coopu presenečeni opazimo 0,5 l pločevinko Laškega piva, ki je 0,65 EUR po kosu). Potem nekaj časa porabimo za iskanje primernega parkirišča - parkiramo izvem strogega centra na brezplačnem parkirišču, potem pa čez Hudičev most nadaljujemo v center. Najprej se ustavimo pri Templju, potem skočimo v cerkev nato pa se ob 11.10 priključimo vodeni razstavi v slovenskem jeziku - razstavo ohranjenih razpel Oglejskega patriarhata. Imeli smo srečo, saj se pridružimo skupini slovenskih arheologov - dve profesorici in študentje, zraven pa je bil še direktor muzeja. Tako, da imamo zelo STROKOVNO razstavo, ogled s podrobno razlago traja natanko dve uri. Potem si ogledamo še Tempelj in že nadaljujemo do avta in Čedad zapuščamo. Nadaljujemo čez Šenčur, Pri mostu, Ažlo, ŠPETER, kjer se zaustavimo ob cerkvi, ter pomalicamo sveže mesnine iz Coopa, ter nadaljujemo ob Nadiži navzgor čez Bojerče, Petjak, Brišča, Štupice do mejnega prehoda Robič, kjer prečkamo mejo. Potem pa čez Staro Selo v Kobarid in na neoznačenem križišču desno in Soči navzgor čez Tronovo ob Soči, Serpenico in Žago, ter naprej v BOVEC, kjer na bencinski črpalki naredimo postanek za WC. Potem pa desno čez Koritnico, Sočo, Trento na VRŠIČ, pot na vrh nam prepreči čreda ovac. Še spust do JASNE potem pa čez Kranjsko Goro, Gozd Martuljek, Dovje in že smo na gorenjski AC do izvoza Brod ter po Nemški cesti do končne 20-tke. Ob 17.30 končno prispemo domov, potem pa še k večerni maši v cerkev Marije Pomočnice na Rakovniku. Za nami pa je bil zelo lep jesenski dan.