- 08. 09. 2013 -
Vejna "Od Marije k Mariji" - Prosek - Zgonik - Božje Polje - Tabor - Sv. Socerb - Bogo - Štjak

Opis poti: Na pot se odpravimo ob 10.45, in sicer pričnemu na Rudniku, kjer poberemo še enega člana, potem pa nadaljujemo še v Stožice po drugega. Že smo na obvoznici in primorski AC do Fernetičev in naprej po italijanski AC do izvoza Prosek. 12.10 prispemo na parkirišče Marijinega svetišča NA VEJNI ... sledi ogled z razgledene ploščadi na Tržič, Izliv Soče, Miramar, Trst, pa del naše obale vse do Hrvaške, kolikor se je zaradi meglene vidljivosti dalo prepoznati. V svetišču je bila ravno maša v italijanskem jeziku, zato smo imeli čas, da si ogledamo še spodnji del. Jaslice, ki so stalno postavljene, pa edina slovenska zadeva v svetišču - oltar Cirila in Metoda. ob 13.00 se začne slovesna sveta maša - ob prazniku Marijinega rojstva in zaključku kolesarksega romanja radia Ognjišče: Od Marije k Mariji, ki ga je vodil upokojeni ljubljanski nadškof Alojz Uran. Po končani slovesnosti, se še enkrat odpravimo na razgledno ploščad, ... tokrat so se videli tudi hribi (Dolomiti čez morje v ozadju) na koncu še pozdravimo g. Urana ... vrnemo se do avta in nadaljujemo na PROSEK, kjer si ob pešpoti Opčine-Prosek) privoščimo kosilo. Pot nadaljujemo čez Gabrovec v ZGONIK, kjer se ustavimo ob cerkvi. Nazaj se vračamo čez BOŽJE POLJE, kjer si ogledamo še divje živali. Potem pa čez Kontovel in Opčine nazaj na Fernetiče in po AC do izvoza Senožeče, tu AC zapustimo. Nadaljujemo v Dolenjo Vas mimo veternice in naprej čez Veliko Polje prispemo na Vrabče. Tu zavijemo gor v hrib na TABOR, kjer se ustavimo pri taborski cerkvi sv. Matere Božje. Pot nadaljujemo čez Vrabče desno in potem levo mimo sv. Ane v Razguri, kamlo za tem zavijemo desno na gozdno pot in prispemo na SVETI SOCERB, pod nami pa se razgrne celotna Vipavska dolina, Nanos, ... enkraten pogled. Nazaj na "glavno cesto" in desno ter kmalu levo dol v BOGO do sv. Katarine, tu se pogled odpre na drugo stran. Potem nadaljujemo čez Gradišče v ŠTJAK kjer naredimo zadnji postanek pri karavlji. Nazaj se vračamo čez Selo in Ravnje, kjer zavijemo desno na cesto (Vipava - štanjel), ter nadaljujmo čez Večkoti, Čehovini mimo Goče čez Manče v Vipavsko dolino. Potem pa po stari cesti čez Podnano do Razdrtega, potem pa po AC do Logatca, kjer AC zaradi gneče zapustimo in pot nadaljujemo proti domu po stari cesti.

NA VEJNI

pogled z razgledne ploščadi

spodnji del cerkve

slovesna sveta maša, ki jo vodi upokojeni ljubljanski nadškof Alojz Uran