- 27. 04. 2012 -
Judenburg - Eisenerz - Leopoldsteiner See - Mariazell - Melk - Weissenkirchen - Krems

Opis poti: Na pot se odpravimo ob 6.20, in sicer s končne postaje 20-tke, ko poberemo še četrtega člana. In že nadaljujemo po Gorenjski AC, ter mimo Tržiča, kjer ob 6.45 presenečeni gledamo zaprto Petrolovo črpalko ... pot nadaljujemo čez prelaz Ljubelj, ter naprej v Celovec tu nadaljujemo mimo Gospe Svete, Knježjega kamna, Šentvida, Eme Krške, Brež, ves čas po glavni cesti navzgor. Naš prvi postanek je bencinska črpalka A1 ob poti, kjer dotočimo tank za 63 EUR (1,493 EUR / liter 95) - tu smo ob 8.22, in že se znajdemo na prvem cilju JUDENBURG, ob 9,06 parkiramo (0,50 EUR za 1 uro in pol) ... sprehidmo se mimo mestne hiše do cerkve in 75 m visokega mogočnega stolpa, ob katerem se je razvilo mesto v dolini Mure na avstrijskem Štajerskem ... Tukaj je bilo leta 1918 prizorišče upora slovesnkih vojakov v avstroogrski vojski. Po ogledu cerkve in okolice, ter WC-ja pot nadaljujemo mimo KnitteFelda, St. Michaela, kjer sekamo AC (Graz - Linz) in že smo v Leobnu, kjer pa zavijemo levo na ŠTAJERSKO ŽELEZNO CESTO, pokrajina slovi po odprtem kopu železove rude ... po por km pridemo do starega rudarksega mesta EISENERZ, ki se nahaja po istioimenski gori EISENBERG, tu si ogledamo staro s srednjevešlkim obzidjem obdano cerkev ... se sprehodimo po mestecu in že nadaljujemo naprej. Naslednji postanek je LEOPOLSTEINER SEE, skoraj izsušeno jezero ni bilo sicer nič posebnega ... a dovolj lepo za sprehod po levi strani le-tega, in zaužitje dobre doma pripravljene malice ... po ogledu in sprehodu nadalujemo vožnjo mimo Heiflaua, Gamsa in naprej ob reki Salza navzgor mimo Wildaapen ter kmalu prispemo na naš cilj izleta, in sicer v najbolj priljubljeno turistično, in največje avstrijsko ROMARSKO SREDIŠČE MARIAZELL, na parkirišče, kjer odšetejemo 2 EUR pridemo točno ob 13.24. Sledi ogled mogočne bazilike, ki je bila zgrajena okoli leta 1200 in je posvečena rojstvu Device Marije, še ogled kripte, pa stojnic s spominki in že pot nadaljujemo gor (oz. dol) v NIŽJO AVSTRIJO, in sicer mimo BRIAUF SEE, Langau, o reki Ybbs ter desno mimo Gaminga, Scheibbsa, kjer zopet zavijemo desno mimo prekransih polj in cvetičih hrušk ob reki Melk čez Oberndorf a.d. Melk, St. Leonardt a Forst in čez Matzleinsdorf pripsemo do mogočnega samostana ob bregu DONAVE - MELK, tu parkiramo s parkirni uro (90 min gratis) ter se čez mestece peš odpravimo na samostan. Benedektinski samostan z bogato opremo, in mogočno knjiuižnjico s prek 100.000 knjigami, kar nekaj teh so najdragocenejša pisna zapuščina srednjega vega. Samostan, ki je pod zaščitu UNESCA že 900 let nreprekinjeno tudi deluje kot samostan. Ob 16.10 pridemo na blagajno - 9 EUR kolikor znaša vstopnina za eno osebo. No samostana si nismo ogledali, sa bi imeli za ogled le 20 min (ob 16.30) ga namreč zaprejo ... in 20 min za tako veliko umetnino res ni dovolj ... Še kkašne 3 ure bi bile verjetno premalo ... Tako si cerkev ogledamo le čez zaščitno steklo ... in že se vračamo dol v mesto, iščemo še strao pošto, z zanimivo fasado, a je žal ne najdemo. Nadaljujemo po AVTSRIJSKI ROMANTIČNI CESTI po dolini WACHAU po desni strani DONAVE mimo Emmersdorfa, Spitza, in že smo v WEISSENKIRCHEN, kjer si ogledamo gotsko cerkev. Že smo mimo Dürchsteina, tu naj bi bil zaprt angleški kralj Rihard Levjesrčji, kjer pa se ne ustavimo, saj ne najdemo parkirišča ... tako da nadaljujemo naprej v KREMS, to je tudi naš zadnji postanek. V Krems prispemo ob 17.53 (za parkirišče, ki je plačljivo do 18.00 odštejemo 0,50 EUR) ... sledi sprehod po enem najlepšem in najbolj ohranjenjem zgodovinsko mestni jeder na svetu. Mestu je svoj pečat pustil tudi znani slikar Kremser Schmidt. po ogledu si privoščimo kosilo v znani pizzeriji Piccolo (3 pizze, 1 pivo in 1 kava = 33 EUR) ob približno 20.00 zapustimo Krems. Pot nadaljujemo naprej po "zgornji" strani Donave mimo Tulina, ki je znan po cvetličnem sejmu, pa Stockerau, in že smo na DUNAJU, seveda na AC ... a pogled na Donavo, Prater, in center od daleč v lučkah je bil še bolj romantinčen ... Še zaden postanek na OMV črpalki ob 21.15 (ko dotočimo za 70,11 EUR po ceni 1,669 EUR / liter 95) in že nadaljujemo po AC (Dunaj-Graz) proti domu. Domov prispemo natanko po 18-ih urah, torej ob 00.20 ... sicer že malo utrijeni (za nami je bilo 920 km vožnje), a zelo zelo zadovoljni po vsem kar smo lepega videli in doživeli ...

JUDENBURG

naprej po ŠTAJERSKI ŽELEZNI CESTI

EISENERZ

in že smo pri LEOPOLDSTYER SEE - (naj bi bilo sicer pravljično jezero ... a mu je suša pravljičnost odvzela)

zaslužena malica

avstrijsko največje romarsko središče MARIAZELL z baziliko Rojstva Device Marije iz leta 1200

in že nadaljujemo mimo jezera Brflausee in ob reki Ybbs

ob reki MELK - NIŽJA AVSTRIJA

benedektinski samostan MELK ob Donavi

še malo po kraju Melk

ter župnijska cerkev

in že nadaljujemo ob Donavi navzdol po dolini WACHAU - oz. po AVSTRIJSKI ROMANTIČNI CESTI

WEISSENKIRCHEN

... in naprej ob Donavi

KREMS

sledi kosilo potem pa počasi proti domu.