- 21. 01. 2012 -
Senožeče - Zajčica - Gradišče - Volče - Čepno - Gornja Košana - Dolnja Košana - Neverke - Stara Sušica - Nova Sušica - Ravne - Šmihel - Narin - Šilentabor

Opis poti: Na pot se odpravimo ob 13.30, po Primorski AC, katero zapustimo na izzvozu Razdrto, ter nadaljujemo po stari cesti za na morje. Naš prvi postanek so SENOŽEČE, kjer se zaustavimo ob ruševinah gradu. Pot nadaljujemo mimo Gabrče in se na desni strani zaustavimo na hribu ZAJČICA, od koder je lep pogled na Nanons in nazaj na Senožeče, pot nadaljujemo po (edini) cesti torej naprej, in prispemo v DIVAČO, tu zavijemo pod AC in progo mimo pokopališča, ter pripsemo v DOLNJE LEŽEČE, kmalu pa desno ob cesti prispemo v GRADIŠČE, do cerkvice sv. Helene, ki ima freske iz istega obdobja kot je Mrtvaški ples v Hrasovljem. Nadaljujemo nazaj na glavno cesti in mimo letališča Gabrk pod progo in pod vznožje Vremenščice, in že sam gost prispemo v VOLČE k sv. Petru, vas je na naše presenečenje v dolini, po ogledu cerkvce od zunaj nadaljujemo v ČEPNO, kjer nas preseneti na novo izklesean hrib in moderna železniška postaja. Cerkve sv. Trojice, ki je označena na karti ne najedmo, le en stolič z Marijino podobo. Sledi GORNJA KOŠANA in cerkve sv. Mairje, in že se spuščamo v DOLJNO KOŠANO k sv. Štefanu, zaustavimo se še pri sv. Antonu v NEVERKAH, do sv. Janeza Krstnika v STARI SUŠICI ne najdemo ceste, se pa peljemo zato mimo sv. Ane v NOVI SUŠICI, tu zgrešimo glavno cesto, oz. najdemo bližnjico in se mimo velikih hlevov pripeljemo do kmetije s konji, kozami in mladimi pujski ... nato pa mimo graščine KAL prispemo na glavno cesto, kamor zavijemo desno in kmalu levo v ŠMIHEL, ter kočno prispemo v NARIN, k sv. Jakobu. Tu pa se naša pustolovščina šele prične ... mimo pašnika ovac s po slabi peš poti (kolovoz se temu ne da reči) za avtom odpravimo prek železniške proge, direktno gor na ŠILENTABOR, vmes srečamo še enega kmeta s traktorjem sredi poti ... a se nam umakne ... bolj ko se bližamo vasi tudi peš pot dobiva podobo kolovoza. No vsi veseli pridemo na vrh ... avto, oz. gume so preživele ostre in velike skale. Najprej se zaustavimo na vrhu, potem pa se zaustavimo še pri Sv. Martinu ... Sledi pot navzdol, tu nas pričaka še čreda ovac, par koz in izredno prijazen pes ovčar. Spustimo se v Zagorje, potem pa mimo Parja, Pivke, Prestranka v Postojni in na AC proti domu. Ob 17.50 smo doma.

ostanki gradu SENOŽEČE

pogled na NANOS iz ZAJČICE

SVETA HELENA - GRADIŠČE

med potjo ... pogled na Snežnik, Šilentabor, Ilirsko Bistrico ...