- 20. 06. 2011 -
Malovše - Črniče - Osek - Vitovlje - Šempas - Ozeljan - Kromberk - Nova Gorica - Pordenone

Opis poti:
Na pot se odpravimo ob 7.15, najprej ob Dolenjski železnici in čez Peruzzijevo cesto na AC proti Primorski, ker je bil delovni dan, je bilo na AC precej prometa ... že od Rakeka dalje nas je spremljal lep in jasen dan ... pri Razdrtem zavijemo desno smer Nova Gorica in po hitri cesti nadaljujemo mimo Vipave, Ajdovščine, Vipavskega Križa do izvoza Selo, tu zavijemo desno iz AC in se najprej zaustavimo v
MALOVŠE, kjer občudujemo lepoto narave ... vinograde, Čaven, Cerje ... pa prelepo okolico ... že nadaljjemo do sv. Vida v ČRNIČE, in naprej po glavni cesti v OSEK, kjer se sprehodimo čez kraj in se zaustavimo pri cerkvi sv. Martina ... seveda se najprej čez Osek ni dalo, saj so ulčice ožje od širine avtomobila, vrnemo se nazaj na glavno cesto ... in naprej v VITOVLJE, kjer se najprej zaustavimo ob cerkvi sv. lucije, nato pa mimo "TRAJNICE", do koder je še asfalt nadaljujemo po makedemo naprej vse do VII. postaje križevega pota, kjer pa makedam postanejo že prave skale, cesta vedno bolj ozka in kamni vedno večji in grobi ... tako, da avto parkiramo ob postaji križevega pota in peš nadaljujemo proti vrhu, cerkvi Marijinega Oznanjenja (604 m)... in na vrhu, se nam odpre čudovit razgled ... najprej na bližnje kraje: Osek, Šempas, Dornberk, Prvačino, Novo Gorico, Cerje, pogled pa je segal vse do Dolomitov in globoko v Tržaški zaliv, če ne še celo do Gradeža ... dan je bil res čudovit ... na drugi strani pa rob Trnovskega gozda ... pa tudi oblaki so se redčili ... nazaj se vrnemo do avta in nadaljujemo po drigi strani, kjer se zaustavimo ob cerkvi sv. Petra in nadaljujemo čez vas na glavno cesto ... naslednji postanek je sv. Silvester - ŠEMPAS, žal pa so vse cerkvice zaprte ... in že smo pri sv. Jakobu v OZELJANU, tu smo imeli srečo. da so ravno obnavljali zakristijo, tako, da smo si cerkve lahko tudi ogledali. Nadaljujemo čez Ajševico kjer zavijemo desno v KROMBERK, kjer se njprej zaustavimo pri mogočnem gradu Kromberk ... nazaj grede pa mimo MIPa do cerkve sv. Trojice ... še mimo pokopališča in že smo v NOVI GORICI - katedrala Kristusa Odrešenika, nadaljumo po Kidričevi in Erjavčevi cesti na KOSTANJEVIŠKI SAMOSTAN, kjer se nam odpre pogled na Gorico ... nazaj se po Kostanjeviški cesti vračamo kar po bližnjici (Italiji) saj je bližje, kot po naši strani ... in že smo (ob 13.00) na kosilu ... Pizza ob Alcertazu ... pot nadaljujemo na AC ... in po AC nadaljujemo čez Vrtojbo v Italijo ... najprej po obvozni cesti Gorica - Villesse, kjer nadaljujemo po lokalni cesti čez Romans, Palmanova mimo Gonarsa do Codroipa (kjer je slovita Vila Manina) in naprej (vmes se ustavimo še v eni trgovini ... saj je italijanska nutela boljša od naše, pa konzerve za omako ...) in že smo v PORDENONE - naš naslednji cilj. V dveh urah in pol si podrobno ogledamo stari del ... za konec se zaustavimo še v Pokrajinskem muzeju, ki je bil tokrat (ponedeljek) brezplačen ... Nazaj se vračamo po AC, in sicer proti Portogruaro, in naprej mimo Latisane do Fernetičev ... AC med Latisano in Tržičem = 4,6 EUR ... in naprej po naši AC proti domu ... doma smo ob 19.31. Za nami je čudovit dan.

Primorska AC

MALOVŠE

ČRNIČE - sv. Vid

pogled na Vitovlje - Marijino Oznanjenje

kapelica ob poti

OSEK

VITOVLJE - sv. Lucija

"TRAJNICE"

pot do cerkve ... čedalje ožja in bolj kamnita

čudovit pogled z vrha

KOSTANJEVIŠKI SAMOSTAN

na poti - v Italiji

v ozadju - pogled na DOLOMITE

PORDENONE - stare mestne uličice in hiše